ویژه‌برنامه‌های کتاب‌محور کانون کرمان به ثمر نشست

بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی کانون پرورش فکری استان کرمان با اعلام ۹ فراخوان‌ و ویژه‌برنامه‌ کتاب‌محور برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان اعلام کرد :«آفرینش‌های فرهنگی کانون کرمان انتشار آثار مسابقه «مهربان یار گویا»، اجرای برنامه «یک کتاب، یک قصه» و نشست مجازی «نقش افسانه‌ها در قصه‌گویی» را برگزار می‌کند و از سوی آفرینش‌های هنری کانون کرمان برگزاری مسابقه «یک قصه، یک تصویر، یک کتاب» و مسابقه هنری «عکس‌کلماتور» و همچنین آفرینش‌های ادبی کانون کرمان اعلام فراخوان مهرواره «کتاب‌های خوشمزه»، نشست‌های مشترک مجازی «انجمن‌های ادبی استان»، مسابقه ادبی «کاریکلماتور» و  حضور در برنامه «دوپنجره» کشوری را برای بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی تدارک دیده‌اند.»

انتشار آثار مسابقه «مهربان یار گویا»؛

فراخوان «مهربان یار گویا» از اوایل شهریور ۹۹ با دو بخش معرفی کتاب و معرفی مشاغل ویژه مربیان و اعضای ارشد کانون پرورش فکری کرمان در قالب‌های موشن‌گرافیک، فیلم کوتاه موبایلی، انیمیشن و مصاحبه منتشر شد. همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی شش برگزیده این مسابقه با داوری کارشناسان آفرینش‌های فرهنگی اعلام می‌شوند و آثارشان در صفحه اینستاگرام آفرینش‌های فرهنگی استان به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین این آثار در داوری بخش دوم از سوی مخاطبان صفحه نیز شرکت می‌کنند.

«یک کتاب، یک قصه»؛

۱۰مربی قصه‌گوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان از ۱۹ تا ۲۹ آبان ۹۹ به صورت زنده از طریق صفحه اینستاگرام انجمن قصه‌گویی کانون کرمان به معرفی ۱۰ کتاب با ابزار قصه‌گویی خواهند پرداخت.

نشست مجازی «نقش افسانه‌ها در قصه‌گویی»؛

این نشست مجازی با حضور لیلا کفاش‌زاده پژوهش‌گر میراث فرهنگی و از سری گفتگوهای خودمانی قصه و قصه‌گویی انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با موضوع «نقش افسانه‌ها در قصه‌گویی» ۲۴ آبان ۹۹ و برای اعضای انجمن قصه‌گویی کانون کرمان برگزار می‌شود.

مسابقه «یک قصه، یک تصویر، یک کتاب»؛

فراخوان استانی «یک قصه، یک تصویر، یک کتاب» ویژه اعضای( ۷ تا ۱۴ ) سال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان منتشر شده است و علاقه‌مندان می‌توانند یک فریم از قصه‌های «خرگوش پیر و فیل‌ها»، «قصه دو گنجشک» و «گربه فریب‌کار» از داستان‌های کلیله و دمنه را نقاشی کنند و به آفرینش‌های هنری کانون کرمان ارسال کنند.

مسابقه عکس‌کلماتور و کاریکلماتور؛

برای شرکت در بخش هنری این مسابقه اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان باید سه کتاب را که حداقل در نام یکی از آن‌ها واژه «کتاب» آمده باشد طوری چیدمان کنند و عکس بگیرند که مفهومی را تداعی کند. همچنین ذوق هنری و خلاقیت در عکس‌ها هم امتیاز ویژه‌ای دارد.

بخش ادبی مسابقه کاریکلماتور هم از اعضا و مربیان کانون کرمان دعوت کرده است تا جملات کوتاه، پر محتوا همراه با شوخ‌طبعی خود را با موضوع «کتاب» برای آفرینش‌های ادبی کانون کرمان ارسال کنند.

مهرواره «کتاب‌های خوشمزه»؛

با آغاز هفته کتاب و کتاب‌خوانی فراخوان این مهرواره استانی در سه بخش اعضای (۷ تا ۱۲ سال)، اعضای ۱۳(تا ۱۷ سال) و مربیان ادبی، فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان منتشر شد. در بخش مربیان، همگی مربیان کانون کرمان می‌توانند در کارگاه‌های حضوری، برخط و گروه‌های مجازی خویش با محوریت کتاب‌هایی که عناوین خوردنی و خوشمزه دارند به اجرای طرح‌های خلاق و جذاب برای کودکان و نوجوانان بپردازند و طرح‌هایشان را برای آفرینش‌های ادبی استان ارسال کنند.

در بخش اعضا هم شرکت‌کنندگان در کارگاه‌هایی که در طرح‌های خلاقانه و جذاب مربیان شرکت کرده‌اند می‌توانند بهترین و خوشمزه ترین تصاویر و طرح جلد کتاب‌ها را با استفاده از خلاقیت خودشان با مواد خوراکی و خوشمزه تصویرسازی کنند، کتاب‌ها را خوردنی کنند از تصویرشان عکس بگیرند و در این مسابقه شرکت کنند. همچنین کتاب‌های «بهترین نان برای مهربان ترین حیوان»، «راز چه مزه ای می دهد»، «تو بوی سیب می دهی»، «ساندویچ قطار»، «سیب جان سلام»، «گل آفتابگردان»، «باغ سیب»، «دس دس نخود و عدس»، «زنبور و سیب قرمز» و ... از سوی آفرینش‌های ادبی به عنوان نمونه پیشنهاد داده شدند.

نشست‌های مشترک مجازی «انجمن‌های ادبی استان»؛

نشست مشترک مجازی انجمن‌های شعر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان به میزبانی مرکز فرهنگی هنری کانون سرچشمه و انجمن ادبی «پاتوق» با موضوع اهمیت کتاب‌خوانی در کیفیت‌بخشی به آثار اعضا با حضور مهرناز نصیری و همچنین نشست مشترک مجازی انجمن‌های داستان کانون کرمان به میزبانی مرکز فرهنگی هنری شماره ۶ کانون کرمان و انجمن ادبی «مهر» با موضوع اهمیت کتاب‌خوانی در کیفیت‌بخشی به آثار اعضا و با حضور عزت صدیقی‌لویه در هفته کتاب و کتاب‌خوانی برگزار خواهد شد.

برنامه «دوپنجره» کشوری؛

۱۰ عضو فعال و دو مربی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در نشست مجازی «دوپنجره» کشوری که با موضوع شعر و کتاب «یک شعر بی‌طاقت» و با حضور شاعر کتاب افسانه شعبان‌نژاد ۲۵ آبان ۹۹ برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

همچنین نشست مجازی «دوپنجره» کشوری با موضوع داستان و کتاب «زیبا صدایم کن» و با حضور نویسنده کتاب فرهاد حسن‌زاده که ۲۸ آبان ۹۹ برگزار می‌شود، میزبان ۱۰ عضو و دو مربی دیگر کانون پرورش فکری استان کرمان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =