مهرواره‌ی «یک هدیه، یک صدا» در کانون سمنان

مهرواره‌ی «یک هدیه، یک صدا» هم‌زمان با هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی ویژه مخاطبان کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مهرواره‌ی «یک هدیه، یک صدا» عنوان فراخوانی ویژه مخاطبان ۸ تا ۱۸ سال عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان است که از سوی مرکز آفرینش‌های فرهنگی کانون سمنان با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و اهدای فایل‌های صوتی به اعضای کتاب‌خوان، پیشنهاد و تنظیم شده و از روز شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ تا پایان سال جاری اجرا می‌شود.

بر اساس این خبر، با توجه به شیوع ویروس کرونا و غیر حضوری‌شدن تمامی فعالیت‌های مربیان در مراکز فرهنگی‌هنری، دسترسی آسان به کتاب برای اعضا و مربیان از نیازهای ضروری است و تهیه‌ی فایل‌های صوتی در قالب فعالیت روخوانی و معرفی کتاب توسط اعضای کودک و نوجوان می‌تواند گوشه‌ای از این نیازها را برطرف کند.

در این طرح، اعضای علاقه‌مند، کتاب مورد نظر خود را انتخاب و در مدت زمان پنج تا هفت‌دقیقه ضمن معرفی خود، کتاب را با رعایت علائم نگارشی، روان‌خوانی و صدای خود را ضبط می‌کنند و فایل نهایی را در اختیار مربیان قرار می‌دهند.

آثار اعضا از سوی مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری به اداره‌کل کانون استان، ارسال و پس از ارزیابی نهایی از آثار برتر تجلیل می‌شود.

گفتنی است؛ اعضای کودک و نوجوان در این مهرواره غیر رقابتی که بستر فرهنگی مناسبی برای بروز توانمندی‌ها، استعدادها و خلاقیت‌های آنان است با توجه به مهارت کسب‌کرده و توانایی‌های خود به خلق اثر می‌پردازند و توانایی‌های‌شان سنجیده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =