کتاب شیرازه تفکر انسان درتوسعه زیر ساخت فرهنگی است

مدیران کل کانون پرورش فکری و نهاد امور کتابخانه های هرمزگان همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی در آیین رونمایی از کتاب‌های طرح تمیم در کانون پرورش فکری شماره یک بندرعباس حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، کتاب را شیرازه تفکر انسان در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی به ویژه در حوزه کودک و نوجوان دانست.

پروین پشتکوهی روز شنبه همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی در آیین رونمایی از کتاب‌های طرح تمیم در کانون پرورش فکری شماره یک بندرعباس افزود: ارائه کتاب‌های خوب نیز یکی از بهترین ابزارها برای به کمال رساندن انسان‌هاست.

وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان، سرمایه‌های بزرگ کشور و آینده‌سازان و پاسداران ارزش‌های دینی و انقلابی‌اند، به همین دلیل ارائه کار و کتاب برای کودک و نوجوان، اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: کمک به تامین امکانات و فرصت‌های مطالعاتی برای کودکان ونوجوانان، برنامه‌ریزی و مشارکت سنجیده و معقول از سوی مسوولان و مربیان گامی مهم در راستای آشنایی کودکان ونوجوانان با کتاب‌های خوب و هدف‌مند هستند.  

مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان، کانون را مکانی مناسب در راستای رشد ذهنی و فکری کودکان دانست و از مسوولان به ویژه متولیان بخش فرهنگی این استان خواست با برگزاری برنامه‌های فرهنگی اثرگذار و هدفمند در شناساندن جایگاه کتاب به کودکان ونوجوانان گام بردارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان نیز گفت: کتاب عنصر اصلی فرهنگ است و علاقه به کتاب و کتابخوانی باید از کودکی به وجود آید.

محمد ذاکری افزود: تاثیر عمیق کتاب ازهمان کودکی در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روز افزون آن انکارناپذیر است.

علی نورالدینی شهردار ناحیه ۲ منطقه سه بندرعباس نیز از تعامل این مرکز فرهنگی و هنری با شهرداری منطقه ۳ تقدیر کرد و گفت: بی‌شک تلاش‌های متولیان فرهنگی و مربیان کانون پرورش فکری باعث شکوفایی کودکان و نوجوانان این مرکز خواهد بود.

وی ضمن تاکید بر شناسایی کودکان ونوجوانان مناطق حاشیه شهر توسط متولیان فرهنگی شهرداری و کانون پرورش فکری، ابرازداشت: کمک به فراهم کردن امکانات و فرصت‌های مطالعاتی برای کودکان ونوجوانان، تلاش، برنامه ریزی و مشارکت سنجیده و معقول تمامی دست اندرکاران کار کودک و نوجوان را می طلبد.

برپایی کارگاه اوریگامی از برنامه‌های جانبی آیین رونمایی از کتاب‌های طرح تمیم در کانون پرورش فکری شماره یک بندرعباس بود.

در این کارگاه اوریگامی ساخت پروانه توسط نجمه واحدی مربی مسوول فرهنگی کانون شماره یک بندرعباس آموزش داده شد و حاضرین در طرح افتتاح برنامه تمیم در این کارگاه شرکت کردند.

در این مراسم طرح تمیم مرکز فرهنگی هنری بندرعباس، دهیار تازیان بالا و معاون اداره امور کتابخانه‌ها و جمعی از کارشناسان اداره کل کانون و امور کتابخانه‌ها نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =