گفت‌گوی نویسنده و رییس شورای شهر نهبندان  با اعضای کانون

«فرشته رشیدنژاد» رییس شورای شهر و از نویسندگان بومی شهرستان نهبندان در سومین روز از هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی میهمان مجازی اعضای مرکز فرهنگی و هنری کانون نهبندان شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، اعضای نوجوان مرکز فرهنگی و هنری کانون نهبندان و کتاب‌خانه سیار روستایی این شهرستان طی برنامه‌ای مشترک در بستر فضای مجازی میزبان فرشته رشیدنژاد رییس شورای شهر نهبندان و از نویسندگان بومی این شهرستان بودند .

 در این نشست که همزمان با26 آبان ماه 1399 و سومین روز از هفته کتاب و کتاب‌ خوانی با هدف ترویج فرهنگ کتاب وکتاب‌خوانی و آشنایی با نویسندگان بومی برگزار شد، رشیدنژاد طی سخنانی با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) اعضا را به عادت به مطالعه توصیه و از مطالعه کردن به عنوان راهی ساده و عملی برای پرورش استعداد های خدادادی یاد کرد و گفت: کتاب دریچه ای است که ما را به سمت علم و معرفت سوق می‌دهد و در واقع مسیر رشد و تکامل را برای ما روشن و هموار می کند.

وی افزود: ما اگر فرهنگ مطالعه را به صورت عادت در خودمان نهادینه کنیم ارتباط ما با جهان قوی تر خواهد شد و به راحتی بسیاری از دانش‌ها را می‌آموزیم ضمن کسب آگاهی، درک و اندیشه خودمان را تعالی خواهیم بخشید.

رشیدنژاد اشاعه‌ فرهنگ کتاب خوانی‌ و ترغیب‌ به کتاب‌خوانی را در خانواده‌ها خواستار شد و ادامه داد: امروزه فضاهای مجازی و اینترنت با آسیب‌های مختلف جایگزین مطالعه و کتاب‌ها شده‌اند و مهمترین علت کاهش مطالعه هستند  لذا لازم است سنت کتاب وکتاب‌خوانی بار دیگر احیا شود.

رییس شورای شهر در پایان ودرپایان توصیه های مهمی در خصوص مطالعه‌ی  کتاب به اعضای حاضر در این نشست داشت و گفت: باید عواملی که مانع مطالعه شما می شوند را بررسی کنید، یک مکان مناسب ومشخصی برای مطالعه در نظربگیرید، درمورد کتاب‌هایی که می خوانید بادیگران صحبت کنید و همچنین بامطالعه هرکتاب خلاصه ونظرات خودتان راحتمابنویسید و با تحقیق فهرستی ازکتاب‌های خوب راهمیشه همراه خودداشته باشید تادرزمان مناسب بتوانید آن کتاب راتهیه کنید و همیشه همراه خودتان یک کتاب داشته باشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =