تجهیز کتابخانه "خانه مهر والدین "در هفته کتاب و کتابخوانی

در هفته کتاب و کتابخوانی بیش از ۵۰ عنوان کتاب به خانه مهر والدین که برای ساماندهی وضعیت ملاقات اطفال با والدین خود که به علت طلاق از هم جداشده‌اند و حضانت طفل بر عهده یکی از آن‌هاست راه‌اندازی شده است. اهدا و کتابخانه این مرکز راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی  مسلم احمدلو معاون فرهنگی ضمن تشریح برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی به اهدای ۵۰عنوان کتاب به مرکز مهر والدین و راه اندازی کتابخانه این مرکز اشاره کرد و گفت :در مراکز مهر خانواده ضمن ملاقات فرزند با والدین جلسات مشاوره باهدف کاهش تنش خانواده، فراهم کردن امکان بازگشت و بهبود وضعیت کودکان برگزار می‌شود، برای کاهش آسیب‌ها و سنجش کودکان ازنظر روانی به‌خصوص مواردی مانند کودک‌آزاری نیز خدمات مشاوره تخصصی به فرزند و والدین ارائه می‌شود.

وی گفت : اکثر کودکانی که طلاق والدینشان را تجربه می‌کنند به دلیل تغییر موقعیت زندگی و کمبود دریافت حمایت‌های عاطفی لازم از جانب اطرافیان در سازگاری با این مساله دچار مشکل می‌شوند. از این‌رو پژوهشگران و متخصصان کودک دست به کار شده و برنامه‌های متعددی برای کودکان طلاق طراحی کرده‌اند  و از آن جا که کتاب خواندن برای کودک به او کمک می‌کند که بتواند تمرکز کند. باید توجه داشت که نیاز به تمرکز در کودک درست به‌اندازه داشتن نشاط و تحرک و برای او لازم است. همان‌طور که بازی و تحرک کودک را در داشتن سلامت فیزیکی و روحی یاری می‌کند، کتاب‌خوانی به او این اجازه را می‌دهد که بتواند آرام بنشیند و توجه و تمرکز خود را برای دنبال کردن روند داستان صرف کند. بالا بردن تمرکز کودک و افزایش قدرت پیگیری در او به بالا رفتن توان آموزشی و یادگیری کمک می‌کند.

در همین راستا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با اهدای ۵۰ عنوان جلد کتاب به مرکز "مهر والدین "اقدام به راه اندازی کتابخانه در هفته کتاب و کتابخوانی کرد.

احمدلو گفت :در این هفته بیش از ۱۸۰ برنامه در مراکز فرهنگی هنری استان شامل معرفی کتابهای جدید در گروه های  سنی مختلف ، نمایشنامه خوانی در انجمن هنرهای نمایشی ، برگزاری مسابقه طراحی پوسترویژه مربیان هنری با موضوع کتاب و کتابخوانی ، برگزاری برنامه دو پنجره واحد ادبی به صورت ویدیو کنفرانس ، تشکیل جلسه انجمن ادبی با محوریت کتاب ، آغاز مهرواره شعرخوانی ، مسابقه زیباترین جمله در مورد کتاب برای اعضا ، مسابقه خلاصه نویسی کتاب در ۴۴ مرکز کانون به صورت مجازی در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =