کد خبر: 301131
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
بازدید 521
"لبخند قصه گو" عنوان جشنواره ساخت عروسک مادربزرگ قصه گو

مدیرکل کانون استان تهران گفت: "لبخند قصه گو" جشنواره ساخت عروسک مادربزرگ به عنوان نماد قصه گویی؛ تاثیر به سزایی بر اعتلای فرهنگی جامعه و زنده نگه داشتن خرده فرهنگ‌ها دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران فاطمه تنهایی با تاکید بر اهمیت قصه گویی به عنوان فرصتی برای بیان مسائل تربیتی و اخلاقی گفت: کودکان و نوجوانان ۱۲تا ۱۸ سال و بزرگسالان بالای ۱۸ سال می توانند به صورت فردی یا گروهی به خلق اثر بپردازند.

مدیرکل کانون استان تهران با اشاره به اینکه عروسک کالایی فرهنگی است و عروسک‌های بومی و یا مردم ساخت به عروسک‌هایی گفته می شودکه توسط جوامع محلی با مواد و مصالح ساده بومی ساخته می شود؛ افزود: شرکت کنندگان می توانند در ساخت عروسک از ابزار و وسایل دلخواه استفاده کنند، عروسک های ساخته شده حاوی یک پیام امیدبخش با محوریت قصه و قصه گویی باشند وپیام ها در بخش مناسبی ازبدنهی عروسک یا در کنار آن نصب شده باشد.

فاطمه تنهایی نمادپردازی در جهت ایجاد حس مهرورزی وهمدلی، انتقال پیام هایی با مضامین امیدبخش و ایجاد زمینه برای پرورش توانایی های فردی و گروهی را از جمله اهداف این جشنواره دانست وعنوان کرد: جشنواره "لبخند قصه گو" حاصل همکاری مشترک کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان تهران و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران است.

وی گفت: از میان آثار ارسالی سه اثر توسط تیم داوری برگزیده خواهد شد وآثار برگزیده در تعداد محدود سفارش داده می شود و به برگزیدگان جشنواره قصه گویی اهدا خواهد شد، همچنین آثاردریافتی نمایشگاهی به شکل مجازی برگزار خواهد شد.

خاطر نشان می کند آثار می بایست تا تاریخ ۲۰ آذر۱۳۹۹ در بسته بندی مناسب  به آدرس تهران، خیابان بهار جنوبی، خیابان سمنان، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران ارسال شود.

جهت مشاهده فراخوان اینجا را کلیک کنید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =