کارگاه آموزشی "ضرورت  ادبیات کودک و چگونگی انتخاب کتاب مناسب برای کودکان"

به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتابخوانی این کانون اقدام به برگزاری کارگاه تخصصی آموزش "ضرورت ادبیات کودک و چگونگی انتخاب کتاب مناسب برای کودکان" کرده است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، به مناسبت هفته ی کتاب و کتابخوانی این کانون اقدام به برگزاری کارگاه تخصصی آموزش "ضرورت ادبیات کودک و چگونگی انتخاب کتاب مناسب برای کودکان" کرده است، مهشید جهازی کارشناس مسئول امورفرهنگی، هنری و ادبی استان  و مدرس ادبیات کودکان مدرس این دوره بودند.

این کارگاه در روز سه شنبه ۲۷ آبان ماه ساعت ۱۱ الی ۱۳ به مدت ۲ ساعت برگزار گردید که فراگیران آن شامل کلیه‌ی مربیان کانون ، معلمان  ابتدایی، مربیان مهد کودک و دانشجویان رشته تربیت کودک بوده که دراین کارگاه حضور داشتند.

مهشید جهازی در این کارگاه تخصصی به تاریخچه ی ادبیات کودک در ایران و جهان اشاره کرده و از ضرورت های ادبیات کودک گفت . وی در مورد اینکه؛ ادبیات کودک چه ویژگی هایی دارد، مخاطب ادبیات کودک به چند گروه تقسیم می شوند، ضرورت و اهمیت ادبیات کودک در خانواده و جامعه، به ارائه مطالب پرداخت.

ایشان  همچنین به بررسی  اثر بخشی ادبیات کودک در افزایش خودگردانی  و خودباوری، اعتماد به نفس، کاهش پرخاشگری و خشم و عصبانیت در کودکان پرداخت و  همچنین به کتاب های کودکان هم به لحاظ ظاهری و هم به گونه محتوایی و چگونگی انتخاب کتاب های مناسب برای سنین مختلف کودکان اشاره نمودند. در پایان نمونه هایی از کتاب های کودکان به فراگیران معرفی و پیشنهاد داده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =