کد خبر: 301195
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
۱۸ نشست و ۳۰ معرفی کتاب در تلویزیون اینترنتی کانون هرمزگان

طی روزهای ۲۶ تا ۲۷ آبان ماه از ساعت ۹صبح الی ۱۸ عصر، علاقمندان به کتاب و کتابخوانی، والدین، اولیای تربیتی و کودکان و نوجوانان برنامه های تلویزیون اینترنتی کتاب را مشاهده کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ نظر به شرایط کنونی و شیوع بیماری کووید ۱۹ در ابتکاری از سوی واحد آفرینش های ادبی کانون استان، تلویزیون اینترنتی کتاب با تعیین محتوا برای گروه های سنی مختلف طی دو روز اجرا برنامه کرد.

به گفته فاطمه غلامزاده نخلی کارشناس ادبی و مجری طرح تلویزیون اینترنتی کتاب، این برنامه ها با هدف آگاهی بخشی به مخاطبان در مباحث کتاب و کتابخوانی و معرفی کتاب های منتشر شده از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار گردید.

این کارشناس حوزه کتاب کودک و نوجوان اظهار داشت: این برنامه  از ۲۶ تا ۲۷ آبان ماه از ساعت ۹صبح الی ۱۸ عصر برگزار شد.  

روز اول این برنامه اینترنتی با حضور الهام اشرافی جاسکی مهارت معنویت را تحت عنوان "آیه های روشن" مطرح نمود، تثبیت رفتار مطلوب با بازی های کودکانه با حضور وحیده رستمی مربی کودکان با نیازهای ویژه دومین برنامه ای بود که پخش شد.

 آشنایی با ادبیات معاصر و شیوه های شعرخوانی دو عنوان برنامه ادبی بود که با حضور طاهره مسافری تختی کارشناس آموزش و پژوهش کانون و حسین تولایی کارشناس مسئول ادبی کانون و شاعر شعر نو برگزار شد.

شیوه انتخاب کتاب خوب مبحثی بود که توسط فروغ ملایی مربی ادبی کانون قشم مطرح شد و در ادامه این بخش مریم قنبری مربی پیشکسوت کانون به معرفی کتابخانه پستی، ظرفیت ها و خدمات این نوع از کتابخانه های کانون پرداخت.

در سانس عصر روز اول تلویزیون اینترنتی کتاب معصومه جزایری روانشناس و فعال حوزه کودک مبحث خانوادگی کتاب بخوانیم را با علاقمندان مطرح کرد.

در ادامه فاطمه غفاری سروستانی مربی کانون و کتابدار برتر سال ۹۹ منطقه جنوب کشور ضمن ارائه توضیحاتی راجع به انواع کتاب، شیوه ی خوانش کتاب های تصویری را بیان کرد.

با سوادی و چگونه کتاب های علمی بخوانیم دو عنوان بعدی بود که به ترتیب توسط آرزو زرقانی  فعال حوزه کودک و راحله خادمی کتابدار نمونه کانون  ارائه شد.

در ادامه شاهنامه بخوانیم توسط عالمه میرشفیعی، نوجوانان و کتابخوانی مریم سید افقهی از نویسندگان حوزه کودک و نوجوان بیان شد.

آشنایی با یک کتاب عنوان برنامه ای بود که راحله حاجی نیا مربی ادبی بستک اجرا کرد و پس از وی امیر حسین والا برنامه کودک حکیم را ارائه کرد.  

پایان بخش روز اول برنامه اینترنتی کانون با نعیم اسدی کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی کانون استان و ناهید پذیرایی کارشناس فرهنگی بود که به ترتیب مبحث پیکر گردانی در قصه های بومی و اهمیت کتابخوانی در رشد شخصیت کودک را بیان کردند.

در دومین روز از این برنامه تلویزیون اینترنتی ۳۰ معرفی کتاب ویژه کودکان ۷ تا ۱۲ سال محصل در دوره اول و دوم ابتدایی در دومین روز از این طرح پخش شد.  

«لطفا بگو لطفا، از نزدیک‌تر نگاه کن، سگی که قارقار می‌کرد، به کبوتر اجازه نده اتوبوس براند، ماجراهای کوتی کوتی، تومادر منی؟، مورچگان، بازی‌های محلی ایران، جلسه درجا کفشی و عجیب و غریب ته دریا» بخشی از کتاب‌های معرفی شده از تلویزیون اینترنتی کتاب کانون بود.

این معرفی کتاب ها با شیوه خلاق توسط راضیه سلیمانی پور، فاطمه تقی زاده، کلثوم رییسی، فاطمه غفاری، ماه بی بی صفری پور، الهام اشرافی جاسکی و زینب مراد زاده اجرا گردید.

گفتنی است بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی  از ۲۴ تا ۳۰ آبان با  شعار هفته  «دانایی، مانایی» در کلیه مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری برگزار می گردد و با توجه به شیوع بیماری کرونا این برنامه ها به صورت مجازی صورت می پذیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =