مرز میان هنرهای روایی و هنرهای نمایشی موضوع نشست مجازی انجمن قصه گویی کانون کردستان بود

نشست مجازی با موضوع " مرز میان هنرهای روایی و هنرهای نمایشی " برای اعضای انجمن قصه گویی استان کردستان با حضور 35 نفر از مربیان و اعضا مراکز کانون استان کردستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان،نشست مجازی با موضوع " مرز میان هنرهای روایی و هنرهای نمایشی " برای اعضای انجمن قصه گویی استان کردستان با حضور سیدیاسر هاشم زاده نویسنده و کارگردان نمایش و مربی مرکز فرهنگی هنری بیجار برگزار گردید.

بنا بر این گزارش، در این نشست که با حضور مربیان و اعضا علاقمند به قصه گویی برگزار گردید ابتدا درباره تاریخ نمایش و قصه و هنرهای روایی مطالبی بیان شد .

در ادامه نشست هاشم زاده به اهمیت قصه و قصه گویی در دنیای امروز کودکان بعنوان مهمترین ابزار تربیتی اشاره کرد و افزود: ضرورتهای  قصه بعنوان ابزار انتقال مفاهیم به نسل جدید و تعلیم و تربیت به شیوه غیر مستقیم را می باشد. 

تعریف هنرهای روایی و هنرهای نمایشی و وجه تمایز ، شاخصه های هنرهای روایی در تقابل با هنرهای نمایشی ، خصوصیات اجرای یک بازیگر و همچنین نقال یا قصه گو ، شناخت عناصر قصه و تفاوت آن ساختار درام و نمایش از جمله مباحثی بود که در این نشست به آن پرداخته شد .

لازم به توضیح است در بخشی از وقت این نشست سیدیاسر هاشم زاده به سوالات مربیان و اعضا در رابطه با این موضوع پاسخ داده و موارد ذکر شده توسط مربیان به چالش و بحث و گفتگو گذاشته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =