صادق کیانی‌مقدم، مهمان بیست‌ویکمین نشست قصه‌گویی استان همدان

در چهارمین روز از هفته کتاب و کتابخوانی، انجمن قصه‌گویی استان بیست‌ویکمین نشست خود را به صورت زنده در محیط اینستاگرام برگزار کرد.

‏به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، بیست‌ویکمین نشست انجمن قصه‌گویی استان با حضور صادق کیانی‌مقدم قصه‌گو، مدرس قصه‌گویی و کارشناس فرهنگی اداره کل آفرینش‌های ادبی کانون، با موضوع «قصه‌های آیینی»، در محیط اینستاگرام برگزار شد.
در این نشست، کیانی‌مقدم ضمن بیان تعریفی از آیین و سنت، به گونه‌های مختلف قصه‌گویی آیینی همراه با مستندات و شواهد پرداخت.
وی با تلفیق قصه‌گویی آیینی با قصه‌های مدرن، دریچه‌ای تازه بر روی واکاوی قصه‌ها از دل ادبیات کهن هم‌چون شاهنامه، کلیله و دمنه گلستان و... گشود.
در ادامه این نشست، معصومه ابراهیمی‌هژیر معاون فرهنگی استان، ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، از پیوستگی محکمی که قصه‌های آیینی با اعتقاد و باورهای ملی و مذهبی ما دارد، سخن گفت و خاطرنشان کرد: این نوع قصه‌ها با گونه‌های مختلف هم‌چون مناقب‌خوانی، شمایل‌خوانی، روضه‌خوانی و... ریشه در فرهنگ ما دارد، و ما باید بر خود ببالیم که آیین و فرهنگ و تاریخ ایران با قدمتی که دارد دارای فرصت‌های خوبی برای پردازش قصه و قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان است.
لازم به ذکر است، انجمن قصه‌گویی مجازی استان همدان با ۷۲ نفر عضو نوجوان و ۵۲ مربی علاقه‌مند به قصه و قصه‌گویی از فروردین‌ماه، هم‌زمان با گسترش و شیوع ویروس کرونا،فعالیت خود را در فضای مجازی آغاز کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =