اعضای انجمن نجوم کانون خراسان جنوبی با کتاب به آسمان سفر کردند

نهمین جلسه انجمن نجوم نوجوان کانون خاراسان جنوبی به مناسبت هفته کتاب تشکیل جلسه داد و اعضای این انجمن با کتاب‌های مربوط به علم نجوم بیشتر آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، نهمین جلسه انجمن نجوم نوجوان استان،  چهارشنبه ۲۸ آبان ماه و ۱۳۹۹ و پنجمین روز از هفته کتاب و کتاب‌خوانی با حضور طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان، جلال الدین مجلل، جمال الدین مجلل و مریم سودخواه محمدی از فعالان نجوم شهرستان فردوس و همچنین اعضای این انجمن از مراکز کانون سراسر استان برگزار شد با معرفی کتاب‌های مربوط به علم نجوم همراه بود.

حمیدی مدیر کل کانون استان در ابتدای این نشست که به صورت مجازی برگزار شد طی سخنانی کوتاه، از انجمن نجوم استان در زمره فعال‌ترین انجمن های کانون استان خراسان جنوبی یاد کرد و افزود: مطالب بسیار ارزشمندی در این انجمن به اشتراک گذاشته می شود و یکی از نکات قوت این انجمن بهره گیری از حضور موثر و مفید اساتید ارزشمند بومی استان خراسان جنوبی است.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های اساتید و همچنین مربیان و اعضای این انجمن ابراز امید واری کرد با تلاش‌های صورت گرفته در این انجمن  شاهد رشد و بالندگی هرچه بیشتر و پرورش استعدادهای ویژه در استان خراسان جنوبی باشیم.

در ادامه این نشست جمال الدین مجلل به عنوان یکی از میهمانان این برنامه به معرفی کتاب «نجوم به زبان ساده اثر مایر دگانی» پرداخت و ادامه داد: انسان همواره در جستجوی دانایی بوده است ویکی از بهترین وسایل در راه کسب دانایی همواره کتاب است.

وی  از مطالعه هر کتاب  به عنوان سفری به دنیای دانایی یاد کرد و اظهار داشت: با مطالعه کتاب با موضوعات مختلف،  سفری به دنیای درون آن کتاب‌ها و علوم و دانش های مختلف  را آغاز می کنیم .

مجلل مطالعه کتاب‌های مربوط به علم نجوم را برای کودکان ونوجوانان مفید دانست و به اعضای حاضر در گروه یادآور شد: با مطالعه این کتاب‌ها می توانید سفری طولانی در جهان هستی را آغاز کنید.

بر اساس این خبر معرفی کتاب «خود آموز نجوم، فضا، منظومه شمسی و کهکشان‌ها، و همچنین کتابهای موجود در مراکز کانون در باره علم نجوم، از جمله مجموعه کاوش در فضا از انتشارات کانون توسط جلال الدین مجلل و مریم سودخواه و همچنین ارایه ویدیوهای تولیدی مربیان کانون استان بر اساس انتشارات کانون با موضوع نجوم و معرفی دانشمندان علم نجوم، پایان بخش این نشست مجازی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =