انعقاد تفاهم نامه کانون پرورش فکری و میراث فرهنگی خراسان شمالی

در جلسه مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی تفاهم نامه دوجانبه ای جهت همکاری متقابل در پیشبرد اهداف مشترک درزمینه میراث ناملموس با محوریت ادبیات شفاهی و سایر زمینه‌های مشترک به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی  اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، فرهاد آقابیگی با تاکید بر نقش قصه ها در انتقال تجربیات و فرهنگ منطقه به نسل بعدی، به بافت فرهنگی و جمعیتی استان اشاره کرد وگفت: خراسان شمالی ایران کوچک است و باید تلاش کرد آداب و سنن گنجینه فرهنگ ها را با کمک قصه گویی حفظ و احیا کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بر حفظ فرهنگ اصیل ایرانی تاکید کرد و افزود: امیدواریم با هم افزایی بین دستگاهی موفق به جمع آوری قصه های بومی استان در چهار قومیت ترک،ترکمن، کرمانج و تات شویم.

بر اساس این تفاهم‌نامه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توان خود رادر اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و کاربردی در راستای ثبت میراث ناملموس با محوریت ادبیات شفاهی اقوام خراسان شمالی، تا مرحله تبیین ثبت ملی میراث ناملموس، بکار خواهد گرفت و میراث فرهنگی فراهم آوردن زمینه خدمات مشاوره‌ای در عرصه میراث ناملموس ازجمله دستورالعمل‌ها، فرمت‌ها، انجام امور مطالعاتی و امکان‌سنجی موردنیاز برای کارشناسان مرتبط را به عهده خواهد داشت.

همچنین تهیه بانک اطلاعاتی مربوط به هنرمندان و پژوهشگران ادبیات شفاهی اقوام استان خراسان شمالی و ایجاد شورای سیاست‌گذاری برای پژوهش‌های راهبردی در راستای میراث ناملموس از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است؛ همچنین چاپ کتاب هر قومیت نیز از دیگر دستاوردهای این طرح خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =