کد خبر: 301242
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
بازدید 132
چگونگی تشکیل کیهان درکانون لرستان بررسی شد

همزمان با آخرین روز از هفته کتاب و کتاب خوانی در انجمن علوم و نجوم کانون استان لرستان، نشست تخصصی «چگونگی تشکیل کیهان» با حضور نوجوانان علاقمند به علم نجوم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون لرستان، همزمان با آخرین روز از هفته کتاب و کتاب خوانی با شعار« دانایی، مانایی» انجمن علوم و نجوم کانون استان نشست تخصصی »خود را با حضور نوجوانان علاقمند به علم نجوم برگزار کرد.
دراین نشست تخصصی، چگونگی تشکیل کیهان با حضور راضیه گلمرادی مسئول انجمن نجوم کانون لرستان مورد بحث و گفتو گو قرار گرفت .
براساس این گزارش: درآغاز مدرس کارگاه، نظریه «مه‌بانگ» یا «بیگ بنگ»را برای چگونگی تشکیل کیهان، ساختارها، ماده تاریک، اندازه های کیهان با مقیاس های مختلف  و... را توضیح داد و با ارسال عکس های متناسب تشریح کرد .
وی گفت: نظریه «مه‌بانگ» را در ساده ترین حالت می‌توان این طور توصیف کرد: جهانی که ما می‌شناسیم از یک تکینگی کوچک (تکینگی «در علم نجوم و اختر فیزیک» یعنی رسیدن ماده به یک حالت استثنایی را گویند) آغاز شده است و در طول زمان بیش از 13 میلیارد سال گذشته انبساط یافته و حالت امروزی کیهان را به خود گرفته است.
گلمرادی درادامه  لحظه انفجار بزرگ، مدل های کیهان شناسی «مه‌بانگ» را به صورت پرسش و پاسخ مورد بحث و بررسی قرار داد و افزود: مشاهداتی مانند: تابش زمینه کیهانی، همبستگی میان فاصله و میزان انتقال به سرخ کهکشان ها، فراوانی اتم هیدروژن نسبت به هیلیوم می توانند گواه بر نظریه انفجار بزرگ یا همان «مه‌بانگ» باشد.
این کارگاه با معرفی کتاب های نجومی و جلسه پرسش و پاسخ به پایان رسید.
گفتنی است: در انجمن علوم و نجوم کانون استان، اعضازیرنظر راضیه گلمرادی با مباحث نجوم واخترفیزیک، روش ها وفنون مقاله نویسی، تحقیق وپژوهش و... به صورت علمی آشنا می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =