نمایش خلاق، نقش به‌سزایی در رشد فکری کودک دارد

نمایش خلاق، نقش‌ به‌سزایی در رشد فکری کودک و سازگاری هرچه ‌بهتر وی با محیط پیرامون ایفامی‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، فرزاد زیدی‌نژاد، درجمع اعضای انجمن هنرهای نمایشی کانون استان گیلان از تئاتر رسمی و غیررسمی برای حاضران صحبت‌کرد و با بیان این‌که فقدان متن، کارگردان، دکور، نور و نورپردازی، لباس، چهره‌آرایی و تماشاگر، گویای اجرای یک نمایش غیررسمی و خلاق‌است گفت: این گونه نمایش، برگرفته از بازی‌های کودکانه است که نقش به‌سزایی در رشد فکری و سازگاری کودک با دنیای پیرامون دارد.

این نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان و عروسک‌ساز در همین ارتباط، تجربه دنیای شیرین کودکی، مدیریت رفتارکودکانه و ترسیم دنیایی از خواسته‌ها را دست‌آورد بازی‌های خلاق کودکانه دانست و هدایت کودکان و تقویت تفکر خلاق آنان را رسالت مربیان کانون خواند.

میهمان انجمن مجازی هنرهای نمایشی کانون گیلان هم‌چنین، پرهیز از روزمرگی، عینی‌سازی تصاویرذهنی، مدیریت زمان و بهره‌گیری از بازی‌های کودکانه را لازمه‌ی اجرای نمایش خلاق دانست و با تبیین این موضوع که فرآیند اجرای نمایش خلاق، بر نتیجه و پایان کار ارجحیت‌دارد، گفت: تجربه‌اندوزی، خلق موقعیت‌های جدید و تشویق کودکان به شرکت درکارهای گروهی، ازاولویت‌هایی است که بایستی مدنظر قرارگیرد.

کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان، ضرورت بهره‌گیری از موسیقی در اجرای نمایش خلاق و آهنگ‌سازی با استفاده مبتکرانه از اشیاء پیرامون را خاطرنشان‌کرد و این امر را مشوق مخاطب برای خلاقیت‌ورزی دانست.

بخش پایانی سخنان فرزاد زیدی‌نژاد به جایگاه نمایش‌خلاق به‌عنوان یک فعالیت پایه اختصاص داشت و وی با بیان این‌که این فعالیت، نقطه‌ی آغازی برای تقویت استعدادهای هنری کودکان ونوجوانان و زمینه‌ساز نقش‌آفرینی آنان در تئاتر رسمی و هنرهای نمایشی است، گفت: برای موفقیت در این زمینه نیز نیازمند افزایش‌آگاهی‌ها و اشراف کامل بر دنیای گسترده نمایش خلاق هستیم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =