نشست هم‌اندیشی نهاد اقدام‌پژوهی کانون کرمان برگزار شد

نشست مجازی نهاد اقدام‌پژوهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با حضور مهدیه قنبرپور کارشناس پژوهش برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان کرمان، سومین جلسه نهاد اقدام‌پژوهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با حضور کارشناس مهمان مهدیه فنبرپور و نجمه‌خاتون خداترس معاون فرهنگی، حمیده صمدانی کارشناس آموزش و پژوهش و زهره ده‌یادگاری، فاطمه زمانی، مرضیه ترابی و فاطمه محمودی اعضای نهاد ۲۸ آبان با هدف برنامه‌ریزی بخش پژوهش کانون استان برای یک سال آینده برگزار شد.

بنابر این خبر، مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بین اعضای نهاد اقدام‌پژوهی تقسیم شدند و برای پژوهش و اقدام‌پژوهی اعضا و مربیان برنامه‌ریزی شد.

این در حالی است که، اعضای نشست تصویب کردند تا بعد از گروه‌بندی اعضا و مربیان و انتخاب سرپرست یک عنوان واحد برای اقدام‌پژوهی به آن‌ها داده شود و با در اختیار گذاشتن منابع، گروه‌ها گام به گام مرحل اقدام‌پژوهی را انجام دهند و در جلسه گروهی بعدی جمع‌بندی‌ها صورت گیرد.

 همچنین در این نشست مجازی تصمیم گرفته شد تا نماینده هر گروه مراکز تحت پوشش خود را آسیب‌شناسی کند و بر اساس علایق هر شخصی در سه بخش پژوهش، پژوهش اعضا و اقدام پژوهی کار خود را آغاز کند.

گفتنی است پژوهش جنبه علمی و آکادمیک دارد و پژوهشگر از طریق مطالعه منابع مرتبط  با موضوع  در نهایت به یک نتیجه و ایده می‌رسد و با جمع‌بندی مطالب آن نتیجه را بیان می‌کند. اما اقدام‌پژوهی، پژوهش در عمل است و با سوال «چگونه» شروع می‌شود. پژوهش اعضا هم شامل فعالیت‌هایی است که در مراکز فرهنگی هنری و با حضور عضو انجام می‌شود و گام به گام از ابتدا تا نتیجه کار را بچه‌ها مشاهده و دنبال می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =