بهره وری خدمت فرهنگی به کودکان، نیازمند هم افزایی نهادهای فرهنگی است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، مشارکت و هم‌افزایی بین نهادهای فرهنگی و اجرایی را باعث گسترش فعالیت‌ها و افزایش بهره‌وری خدمت فرهنگی به کودکان به کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ نشستی با حضور مدیر کل کانون هرمزگان، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، احمد کریمی شهردار منطقه ویژه و کارشناسان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کارشناس فرهنگی هنری آموزش و پرورش ناحیه یک مدیران مدارس مهراب رشیدی و امید ایران در  کانون گلشهر بندرعباس(مرکز تخصصی سفال) برگزار شد.

پروین پشتکوهی ضمن بازدید از کانون گلشهر بندرعباس(مرکز تخصصی سفال) گفت: فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان با وجود مربیان متخصص و توانمند با محوریت کتاب صورت می‌گیرد.

وی تربیت نسل آینده را از مهم‌ترین هدف‌گذاری‌های کانون عنوان کرد و بیان داشت: کانون با بیش از ۶۰ فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی با شیوه غیرمستقیم به امر تربیت می‌پردازد، زیرا کانون تنها نهاد تخصصی در این امر برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان است.      

مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان همچنین به فعالیت‌های مجازی در روزهای ویروس کرونا اشاره و افزود: استفاده بهینه کانون از زیر ساخت‌های فضای مجازی و همچنین بهره‌گیری از توانمندی نیروی انسانی نقش مهمی در این روزهای کرونا دارد.

پشتکوهی یادآور شد: بستر همکاری و مشارکت فعالیت کانون با سایر نهادها فراهم است و ما از همه مسوولان و کارشناسان حوزه فرهنگی و اجرایی انتظار داریم تعامل، همفکری و همراهی خود را بیش‌تر کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نیز گفت: تفاهم‌نامه همکاری با هدف بهره گیری از توانایی‌های مربیان کانون، اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان امضا می‌شود.

علیرضا مدرس افزود: عمده همکاری شهرداری با فعالیت‌های کانون در حوزه کودک و نوجوان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، مشارکت در برگزاری کارگاه‌های تخصصی و فروش محصولات‌ فرهنگی ادامه دارد.

وی شناسایی راهکارهای ترویج فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در راستای آموزش شهروندی و ایجاد امکانات لازم برای رشد و پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بخش دیگری از این همکاری‌ها دانست.

در ادامه این نشست مهمانان کانون گلشهر از برپایی نمایشگاهی از آثار (لعاب و سفال) اعضا نوجوان با تکنیک‌های میناکاری روی سفال، نقاشی زیر لعابی و انواع سفال خلاق با تکنیک‌های مختلف بازدید کردند.

فاطمه تقی‌زاده مربی مسوول کانون گلشهر  بندرعباس در خصوص مرکز تخصصی سفال توضیحاتی ارائه کرد و گفت: این نمایشگاه با هدف احیا هنر سفالگری که از قدیمی‌ترین صنایع دستی استان هرمزگان است، برگزار شد.

به گفته وی، اعضای این مرکز در این زمینه‌ها آموزش های لازم را  دیده‌اند و آثار آنها در این نمایشگاه شرکت داده شد.

احمد کریمی شهردار منطقه ویژه و کارشناسان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کارشناس فرهنگی هنری آموزش و پرورش ناحیه یک مدیران مدارس مهراب رشیدی و امید ایران حضور داشتند.

در این نشست میهمانان درکارگاه آموزش سفال با تکنیک قالب‌گیری شرکت کردند و در پایان نیز از مدیران، معاونان و معلمان مدرسه‌های محراب رشیدی و امید ایران به دلیل مشارکت فعال و تعامل با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلشهر  تقدیر شد.

درحال حاضر ۱۵ مرکز ثابت، ۲ مرکز پستی و ۲ مرکز سیار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان فعال هستند.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران امسال از روز شنبه ۲۴ تا ۳۰ آبان جاری در سراسر کشور با شعار «دانایی؛ مانایی» درحال برگزاری است، در حالی که شیوع بیماری کرونا بستر اجرای این برنامه‌ها را به‌طور کامل به فضای مجازی منتقل کرد.

در سال ۱۳۷۲ خورشیدی ۲۴ آبان به عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی تعیین شد. در سال‌های گذشته هفته پایانی آبان ماه، هفته کتاب نام‌گذاری شده است.

نخستین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در روزهای چهارم تا دهم دی سال ۱۳۷۲ با پیام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =