تولد صد و سیزدهمین انجمن ادبی کشور در استان کردستان جشن گرفته شد

اعضای توانمند و علاقمند مراکز فرهنگی هنری استان صدوسیزدهمین انجمن ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به نام خود رقم زدند و هونیا را به جمع دیگر دوستانش در کشور پیوند دادند.

باران می بارید و ما به سمت واژه ها رفتیم.واژه به واژه را در هوای ذهن و دلمان شستیم و به هونیا سفر کردیم تا از شعر بخوانیم و بشنویم و بنویسیم و هونیا بناست که با شعر آشناترمان کند و دستمان را بگیرد و در کوچه پس کوچه های نوشتن همراهمان باشد .در هونیا بناست که از لذت ناب شعر خواندن حرف بزنیم و از شاعران گرانقدر بهره ببریم. هونیا بناست که چراغ روشن ذهنمان را خلاقیت مادامی باشد تا از قلم هایمان عشق و دوستی و محبت بتراود.

انسیه موسویان مدیریت آفرینش های ادبی و هنری کانون در پیامی که برای این افتتاح مجازی ارسال کرده بود، ضمن تبریک تولد انجمن استانی شعر هونیا گفت: انجمن های شاعران ونویسندگان نوجوان کانون فضایی امن و تخصصی برای توسعه و ترویج ادب نقدشدن و نقد کردن است که یکی از اهداف مهم این انجمن ها پرورش و تربیت نسل جدیدی از هنرمندان متخصص و متعهد و آگاه به شرایط روز جامعه است.

موسویان در ادامه گفت: برای رسیدن به اهداف مورد نظر در بخش انجمن ها تلاش می شود که با حضور کارشناسان مجرب و متخصص مباحث کاربردی آموزش داده شود.

وی با اشاره به اینکه تولد هر انجمن نوید بخش روزهای روشن و پر امید است گفت: در انتظار روزهای سبز و درخشان برای این انجمن و دیگر انجمن های کشور هستیم.

سخیلا شیخی مدیر کل کانون استان هم در پیامی که به جهت افتتاح انجمن هونیا ارسال کرده بود ضمن اشاره به این نکته که انجمن های ادبی دریچه روشنایی قریحه و طبع و ذوق شاعری و نویسندگی نوجوانان ادب دوست است ،گفت : برگزاری چنین انجمن هایی کمک به رشد و بالندگی شاعرانی می کند که بعدها نام آور عرصه ادبیات خواهند بود و اگر گذشته ی شاعران و نویسندگان را مطالعه کنیم , متوجه میشویم که جرقه هایی اینچنین در ذوق و قریحه ی آن ها چراغی بوده در روشن شدن راهی که طی کرده اند.

حسین تولایی شاعر برجسته ی کودک و نوجوان وکارشناس انجمن های ادبی کانون چراغ اولین جلسه ی هونیا را روشن کردند.

تولایی که از اولین قدم ها برای تولد هونیا همراه افرینش های ادبی استان بود گفت: افتتاح مجازی انجمن شعر هونیا  برای نوجوانان شاعر می تواند بستری را فراهم کند که آن ها دیده شوند و آثار خودشان و دوستانشان را به نقد بنشینند.

وی علاوه بر توصیه ی مطاله ی بیشتر به اعضا و معرفی کتاب  به اشتراک گذاشتن  چند یادداست کوتاه به قلم خودشان پرداخت.

تولایی در بررسی آثار اعضا مراکز کانو استان از مهم ترین عناصر شعری  برای اعضا صحبت کرد و گفت: عنصر عاطفه یکی از عناصر اصلی شعر است اما به تنهایی نمی تواند شعری خلق کند و به عناصر دیگری از جمله اندیشه و تخیل هم برای آفرینش شعر نیاز هست و البته همراه با موسیقی، که بهتر است تلاش کنیم که از این عناصر به تناسب بهره بگیریم .

وی همچنین به اعضا پیشنهاد داد که ایجاز و بازنویسی را در آثار خود مدنظر داشته باشند.

در این جلسه شش اثر از اعضا به نقد و بررسی گذاشته شد و شعرخوانی کردی یکی از اعضا و  به اشتراک گذاشتن فایل های تصویری از معرفی کتاب و اثرخوانی از دیگر برنامه های این جلسه بود.

یادبود نویسی اعضا از اولین جلسه انجمن هور پایان بخش برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =