"سلف پرتره تا سلفی" در عکاسی

هفتمین نشست آموزش مجازی انجمن عکاسان نوجوان ( قاب خاطره ها )با موضوع "از سلف پرتره تا سلفی " با حضور علی خوش جام عکاس ،مدرس ،طراح گرافیک ، ۲۹ آبان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون کهگیلویه و بویراحمد ، مدرس این  نشست  مباحث مورد نظر را با معرفی تاریخچه و بررسی آثار نقاشی  هنرمندان برجسته  جهان از جمله داوینچی ،رمبراند و ونگوگ و کمال الملک در تعریف تئوری و عملی سلف پرتره آغاز و به تلفیق و تاثیر هنر نقاشی و عکاسی و تکنیک‌های تخصصی و منحصر به فرد هنرمندان را در این زمینه برشمرد .

بررسی  آثار عکاسی هنرمندان معاصر مطرح و تلفیق و ترکیب آنها و اشتراک عکس‌های مرتبط از دیگر مباحث مطرح شده توسط علی خوش جام در این نشست بود.

 رئیس گروه محترم‌هنرهای تجسمی کانون کشور نیز در این نشست خاطر نشان کرد:  نمی توان مرزی برای هنرها  قائل شد و آنچه که اثری را از دیگر آثار مجزا می کند شخصیت هنری هنرمند و دیدگاهش نسبت به جهان پیرامون است.

مامک یحیی پور افزود: در عکس سلف پرتره یا خود نگاره  می‌توانیم رابطه ای موثر بین خودمان ، دنیای پیرامون و مخاطب برقرار کنیم.  

وی  خطاب به نوجوانان تاکید داشت: با مشاهده دقیق و جستجوگر نسبت به پیرامون خود می توان آثار زیبایی را خلق کرد که بیان افکار و احساسات آنها نسبت به دنیای پیرامون آنها  باشد.

یحیی پور افزود: سلف پرتره چهره ای از شما باشد حتی اگر سلفی نباشد.

برپایی نمایشگاه  عکس سلفی اعضا با موضوع  استفاده از ماسک ، کسب تجارب جدید و کاربرد مباحث نشست مجازی   بصورت عملی از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

رئیس گروه  هنرهای تجسمی کانون کشور ، مدیر کل محترم کانون استان،  نمایندگان انجمن عکاسی در مراکز ،کارشناسان  اداره کل کانون و اعضای فعال انجمن عکاسان نو جوان در این نشست مجازی حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =