۲۲  کارگاه برخط ویژه کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در فصل پاییز فعال است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۲۲ کارگاه برخط ویژه پاییز با حضور مربیان توانمند کانون استان به کودکان و نوجوانان خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی ، طاهره حمیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تشریح فعالیت‌های مجازی کانون گفت: علاقه‌مندان با توجه به روز و ساعت اعلام شده در سامانه کانون مجازی استان، به صورت آنلاین و ارتباط مستقیم با مدرس از این کارگاه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: برنامه‌های متنوع فرهنگی شامل کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، معرفی شخصیت، سرزمین و وقایع، نمایش خلاق با کمک اعضای خانواده، بازی و سرگرمی، مباحث علمی، فعالیت‌های علمی ساده، نقد کتاب و کاردستی است و تلاش می‌شود محتواهایی با محوریت ایجاد نشاط اجتماعی، پیام‌های بهداشتی، اجتماعی و اخلاقی با استفاده از شیوه‌های جذاب در گروه‌های مجازی مراکز و در بستر اینترنتی www.kpf.ir به کودکان و نوجوانان ارایه شود.

وی فعالیت‌های ادبی، هنرهای آوایی، فعالیت‌های علمی، بازی و سرگرمی، کارگاه‌های حال خوش زندگی، پرورش خلاقیت، شعر و داستان‌نویسی، پویانمایی، عکاسی و نجوم را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده مراکز کانون در فصل جاری برشمرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی گفت: علاوه بر کارگاه‌های‌های برخط کانون استان، دوره‌های آموزش بدون محدودیت زمان (آفلاین) نیز در قالب کارگاه‌های از پیش آماده شده از سوی استادان صاحب‌نام هر رشته ارائه می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس متقاضیان استفاده از دوره‌های بدون محدودیت زمان کانون می‌توانند پس از عضویت در پرتال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دوره مورد نظر خود را انتخاب و فیلم هر جلسه را در زمان مورد علاقه خود مشاهده کنند و در صورت نیاز به صورت آنلاین با مربیان ارتباط داشته باشند.

حمیدی عنوان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در کارگاه‌های مجازی کانون می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این کارگاها به آدرس‌ اینترنتی www.kpf.ir  بخش آموزش‌های مجازی کانون مراجعه کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳ کتابخانه سیار روستایی و ۲ کتابخانه پستی کانون اظهار داشت: در حال حاضر این کتابخانه‌ها به بیش از ۱۷ هزار کودک و نوجوانان ۲۵۰ روستا و نقاط حاشیه شهرها در خراسان جنوبی خدمات رسانی می‌کنند و پیگیری برای ایجاد کتابخانه‌های سیار روستایی به منظور بهره‌مند شدن کودکان و نوجوانان روستایی در شهرستان‌های استان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در راستای تحقق دولت الکترونیک سایت اینترنتی فروش کتاب و محصولات فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دوازدهم مهر امسال همزمان با هفته ملی کودک به‌صورت رسمی راه‌اندازی شد و علاقه‌مندان می‌توانند تمامی محصولات موجود  کانون را به هر تعداد مورد نیاز از طریق سایت  Shop.kpf.ir و با استفاده از پایانه پرداخت  اینترنتی آن خریداری کنند.

وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا و محدودیت برگزاری کارگاه‌های حضوری تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر از خدمات آموزش مجازی کانون برخوردار شده‌اند.

حمیدی تعداد اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری در استان را حدود ۴۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: نیمه نخست امسال ۲۰ هزار کودک و نوجوان به صورت غیرحضوری در کارگاه‌های مجازی کانون شامل ۶۲ فعالیت، کارگاه‌های تخصصی برخط، گروههای مجازی، انجمن‌های نوجوانان شامل انجمن عکاسی، هنرهای نمایشی، نویسندگان، شاعران نوجوان و نجوم شرکت کردند.

وی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مرجع تخصصی کودک و نوجوان با بهره‌گیری از مربیان توانمند در سه حوزه فرهنگی، هنری و ادبی فعالیت کتاب محور دارد و در راستای تحقق حفظ و صیانت از فرهنگی بومی و اصیل و نشر آن برای کودکان گام‌ برداشته است.

وی با اشاره به اینکه رتبه خراسان جنوبی در اجرای گام به گام فرآیند های تعیین شده و تطبیق با زمان‌بندهای اعلام شده در دستور العمل کارگروه مرکز مجازی از سوی حوزه معاونت فرهنگی کانون کشور عالی ارزیابی شده است افزود: در ایام تعطیلی مراکز کانون و همچنین فعالیت کتابخانه‌های سیار و پستی به دلیل پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، پیک امید مجازی کانون ضمن پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، فرصت مناسبی را برای  شناساندن خانواده بزرگ کانون به مخاطبان فراهم کرده است.
حمیدی گفت: همچنین با ابلاغ دستورالعمل معاون فرهنگی کانون کشور فعالیت‌ها و کارگاه‌های تابستانی از ۴۴ فعالیت به ۶۲ فعالیت افزایش یافته که علاقه‌مندان می‌توانند از طیف گسترده دوره‌های مانند مهارت‌های ارتباطی و تمرین خوب زندگی کردن تا انواع زیرمجموعه‌های هنرهای قصه‌گویی (فن بیان، زبان بدن، پرورش و پردازش متن)، هنرهای تجسمی از قبیل نقاشی، طراحی، تصویرسازی، نقاشی روی شیشه، نقاشی خط، خوشنویسی، انواع کاردستی، همچنین هنرهای نمایشی با زیرمجموعه بازیگری، نمایشنامه نویسی و ساخت عروسک نمایشی استفاده کنند.

وی با تاکید بر جذب و نگهداری عضو در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، به راه‌اندازی «مرکز مجازی کانون» اشاره کرد و گفت: تمامی فعالیت‌های کانون شامل آموزش‌های مجازی، کارگاه‌های تخصصی و فعالیت‌های عمومی از طریق مرکز مجازی کانون به آدرس www.kpf.ir در دسترس مخاطبان قرار دارد.

۱۲ مرکز فرهنگی و هنری ثابت،۱۳ کتابخانه سیار روستایی و شهری و ۲ کتابخانه پستی به کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی خدمات‌رسانی می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =