فعالیت‌های فرهنگی در هیچ شرایطی نباید متوقف شود

مدیر کل کانون البرز در نشست مجازی شورای فرهنگی  برلزوم اجرای فعالیت‌های مناسب فرهنگی، هنری و ادبی در ایام تعطیلی مجدد مراکز به جهت شیوع کرونا تاکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون البرز، جلسه شانزدهم شورای فرهنگی کانون البرز با موضوع «بررسی تحلیل عملکرد کانون البرز» که از طرف کانون کشور ارسال شده بود، برگزار شد؛ قاسم سلیمانی، مدیرکل کانون البرز، در ابتدای این نشست ضمن  تبریک ولادت امام حسن عسگری(ع) و هفته بسیج، با اشاره به اهمیت فعالیت فرهنگی در کانون به عنوان زیرساختی برای سایر فعالیت‌ها، بر ضرورت همدلی و همکاری تمام بخش‌ها به منظور ارایه خدمات شایسته به کودکان و نوجوانان با توجه به انتظارات  مخاطبان از کانون تاکید کرده  و افزود ما باید به نحوی فعالیت کنیم که از  نام سرافراز «کانون پرورش فکری کودکان  و نوجوانان» به نحو شایسته پاسداری نماییم.

سلیمانی گفت نباید تعطیلی دو هفته‌ای مراکز و یک سوم شدن حضور همکاران ستاد این شبهه را ایجاد کند که فعالیت‌ها تعطیل است، بلکه فعالیت ها  به ویژه فعالیتهای برخط، باید پررنگ و پر محتوا در فضای مجازی برنامه‌ریزی و اجرا شود و همکاران همه بدانند مفهوم «دورکاری» با «تعطیلی» متفاوت است .

این مقام مسوول با اشاره به  گزارش تحلیل عملکرد شش ماهه کانون البرز، که ازسوی مسوولان فرهنگی کانون در کشور انجام شده است، گفت در یک بررسی اولیه می‌بینیم اگر چه روال فعالیت‌های  هر بخش متوسط رو به بالاست و در برخی بخش‌ها مانند آموزش نیز وضعیت «بسیار مطلوب» را دریافت کرده‌ایم اما هنوز تا نقطه ایده‌آل فاصله داریم.

مدیر کل  کانون البرز افزود: باید ضمن بررسی تمام اشکالات موجود و تعامل بیشتر  واحدهای کارشناسی استان با ستاد، موانع  و مشکلات موجود را شناسایی کرده و در صدد رفع آن‌ها بر آییم.

در ادامه مهری فلاح، معاون فرهنگی، اجرایی کانون البرز به قرائت برخی از مواردی که در تحلیل استانی عنوان شده بود پرداخته و موارد مربوط به بخش‌های مختلف را به تفکیک عنوان و فعالیت استان در هر بخش را تشریح کرد.

این مقام مسوول نیز  با اشاره به تعاملات صورت گرفته استانی، از همکاران به خصوص اعضای شورای فرهنگی خواست با دقت نظر بیشتری نسبت به ثبت فعالیت‌ها و گزارش دهی آن اقدام کنند .

طاهره گرمسیری و فرانک فروزانفر نیز  به عنوان کارشناسان فرهنگی و آموزش و پژوهش گزارش مختصری از اقدامات شش ماهه اول سال و تحلیل آن ارائه دادند .

سایر کارشناسان نیز گزارشات خود را با توجه به تحلیل‌های ارسالی به شکل مکتوب ارائه کرده بودند.

قرار است صورتجلسه شورای فرهنگی و گزارش بررسی نهایی تحلیل ارسالی به زودی تهیه و برای مسوولان کانون در کشور ارسال شود .

گفتنی است با توجه به شیوع بیماری کرونا شانزدهمین نشست شورای فرهنگی  کانون استان البرز به صورت وب کنفرانس از ساعت ۱۱ الی ۱۲/۳۰،  روز سه‌شنبه ۴ آذر ماه ۱۳۹۹و در فضای مجازی برگزار شد . 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =