برگزاری اجلاس دو روزه‌ی برخط با عنوان مدرسه پاییزه‌ی حقوق کودکان

اجلاس دو روزه‌ی برخط با عنوان مدرسه پاییزه‌ی حقوق کودکان با حضور همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و دیگر شرکت‌کنندگان از سراسر استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، اجلاس دو روزه‌ی برخط با عنوان مدرسه پاییزه‌ی حقوق کودکان در استان برگزار شد.

نماینده یونیسف در جمهوری اسلامی ایران، در مدرسه پاییزه حقوق کودک که توسط دفتر امور بانوان و خانواده‌ی استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، ضمن تأکید بر دستاوردها و نتایج حاصله دولت جمهوری اسلامی ایران  برای کودکان در سی‌امین سالگرد تصویب پیمان‌نامه حقوق کودک گفت: « اجرای اصول مندرج در این پیمان‌نامه به معنای ارائه فرصت‌های برابر به تمام کودکان، دختران و پسران، در حوزه‌های سلامت و رفاه، تغذیه، تحصیل، حمایت و نیز ارتقای منافع کودکان در تمام تصمیماتی است که زندگی آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.»

مندیپ اوبرایان، در ادامه خاطر نشان کرد: پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری در سال ۲۰۱۵ مبنی بر بهره‌مندی حداکثری کودکان اتباع از امکانات آموزشی فراگیر فرصت بهره‌مندی از این امکانات برای ده‌ها نفر از اتباع فراهم شده که گام بسیار ارزشمندی  برای دستیابی هر چه بیشتر کودکان از خدمات آموزشی است.

نماینده ی یونیسف در ایران در بخش دیگری از سخنان خود دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌ی بهداشت و ایمن‌سازی کودکان بسیار خوب توصیف کرد و گفت: پوشش ۹۹ درصدی در مقابل بیماری‌های فراگیر و ایمنی سازی کودکان باعث شده درصد مرگ و میر آنان کاهش یابد.

اوبرایان همچنین تصریح کرد: دستاوردهای حوزه‌ی کودکان در ایران تحت تاثیر پاندمی کرونا ویروس با چالش روبه‌رو شده که باید مورد توجه قرار گیرد و یونیسف در تلاش برای کاهش آسیب‌های ناشی از آن در حوزه‌ی کودکان به ویژه در  چالش‌های آموزش است.

وی  در پایان گفت: مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در دی ماه ۱۳۸۸، تحت نظرات وزارت دادگستری، تشکیل شد. برنامه کاری ویژه این نهاد، نظارت بر اجرای پیمان‌نامه حقوق کودک در ایران است. از آن زمان تاکنون، یونیسف همکاری موفقی با مرجع ملی در تعدادی از برنامه‌ها برای کودکان داشته است، که از جمله می‌توان به حمایت فنی در راستای ارایه گزارش دوره‌ای ایران به کمیته پیمان‌نامه حقوق کودک اشاره کرد.

گفتنی است در این کارگاه دو روزه حقوق کودک در اسناد بین‌المللی، حق بر سلامت کودکان، نظارت بر حقوق کودک، جایگزین‌های مجازا های حبس کودکان، حق بر آموزش کودکان، حمایت اجتماعی و قضایی از کودک، حق بر هویت کودکان و کودک و خانواده برای شرکت کنندگان، به صورت مجازی و حضوری بیان شد که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز شرایطی فراهم شد تا همکاران در مدرسه پاییزه‌ی حقوق کودک به صورت برخط حضور داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =