مربیان ادبی؛ پل آشنایی کودکان و نوجوانان با ادبیات و هویت فرهنگی ما هستند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ در جلسه ای با حضور  پروین پشتکوهی مدیر کل کانون استان، فاطمه غلامزاده کارشناس ادبی آفرینش های ادبی، مربیان در خصوص فعالیت های ادبی و دغدغه هایشان سخن گفتند.

در این نشست مدیر کل کانون هرمزگان  با شنیدن دغدغه های مربیان از آنها خواست به جایگاه تاثیر گذار خود بیش از پیش واقف باشند و با مشارکت گرفتن از سایر نهادها، جایگاه کانون را به عنوان نهاد صاحب نظر و تخصصی تثبیت کنند.

 مدیر کل کانون بر جایگاه پر اهمیت کانون تاکید کرد و گفت: مربیان ادبی؛ پل آشنایی کودکان و نوجوانان با ادبیات و هویت فرهنگی ما هستند.

وی اظهار داشت: شعار آینده ساختنی است، با تکیه بر شناخت مفاخر ادبی محقق می شود و اعضا ادبی برای خلق آثار ارزشمند لازم است، بزرگان ادبیات را بشناسند و آثارشان را بخوانند  تا حظ ادبی آن ها را عمیق تر شود.

در ادامه این نشست معصومه میری مربی ادبی جزیره هرمز، با اشاره به طرح ساماندهی نیروها گفت: همکاری و انجام فعالیت های ادبی مراکز توسط مربیان سراسر استان، احساس خوب و خوشایندی دارد و خرسندیم که می توانیم در این شرایط کرونایی بار نگرانی و استرس کودکان را کاهش دهیم.

 در بخش مکاتبه ای محسن افروغ گفت: تمام تلاشمان برای آشنایی کودکان و نوجوانان با فعالیت های کانون در این روزهای کرونایی  با انجام فعالیت های غیر حضوری ادبی است.

 عبدالحمید انصاری نسب به ضرورت غنی سازی کتابخانه های اعضا ارشد و نوجوان انجمن ها اشاره کرد و گفت: امیدواریم با حمایت های مدیرکل کانون این مهم انجام گردد.

خدیجه حاجی زاده مربی ادبی بندرعباس و نماینده انجمن طنز استان هرمزگان از داستان طنز به عنوان فرصتی برای جذب و پایدار سازی اعضا یاد کرد.

نجوا آزاد مسئول کانون ابوموسی نیز از برگزاری کارگاه برای اعضای کانون بندرلنگه به شیوه مجازی خبر دادند و شیوع کرونا را فرصتی برای بهره مندی اعضا از ظرفیت کارگاهها و نشست های مجازی دانست.

هاجر غلام نظری و فروغ ملایی به ترتیب به اهمیت نقش والدین در همراهی کودکان و نوجوانان در مشارکت فعالیت های کانون و ضرورت ارتباط و مشارکت گرفتن مربیان ادبی با نهادهای فرهنگی اشاره کردند و از دغدغه های اصلی خود عنوان کردند.

راحله حاجی نیا که در بخش کارگاه های تخصصی بر خط  از تابستان فعالیت دارد؛ اعلام کرد: غیر از آموزش نوشتن به کودکان ما با روح و روان کودکان سرو کار داریم و در دوران شیوع، کرونا این بخش پر اهمیت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =