آغاز فعالیت‌های فرهنگی مربیان سمنان در سامانه‌ی کانون‌مجازی

فعالیت‌های فرهنگی مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان به‌صورت برخط در سامانه‌ی kpf.ir آغاز شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، فعالیت‌های فرهنگی مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از روز شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ به‌صورت برخط(آنلاین) در سامانه‌ی کانون‌مجازی به نشانی kpf.ir آغاز شد.

بر اساس این گزارش، فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون استان سمنان اظهار داشت: با تجهیز مراکز فرهنگی‌هنری، کودکان و نوجوانان می‌توانند با شرکت در کارگاه‌های عمومی از فعالیت‌هایی مانند کتاب‌خوانی، معرفی، نقد و بحث کتاب، نشریه‌نگاری، قصه‌گویی، پخش و نقد فیلم و انیمیشن، آشنایی با قرآن و حدیث و شناخت سرزمین، مفاخر، مشاغل و وقایع بهره‌مند شوند.

معدنی یادآور شد: در پی شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌ها به‌صورت حضوری در مراکز فرهنگی‌هنری کانون با توجه به وضعیت قرمز و نارنجی شهرهای مختلف استان، فعالیت کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی‌هنری، وضعیت متغیری پیدا کرد.

وی در ادامه افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای حفظ مخاطبان خود، استمرار ارتباط مؤثر با آن‌ها، برآوردن نیازهای مخاطبان با توجه به سلیقه‌ها و علاقه‌ی آن‌ها به ارائه‌ی خدمات فرهنگی در قالب فعالیت‌های عمومی و انتخابی در فضای مرکز مجازی اقدام کرد.

معدنی تصریح کرد: در این سامانه‌ی مجازی در کنار کارگاه‌های تخصصی، فعالیت‌های عمومی پایه مانند «کتاب‌خوانی»، «قصه‌گویی(خوب‌گفتن و خوب‌شنیدن)»، «معرفی کتاب»، «بحث و نقد کتاب»، «شناخت(سرزمین، مفاخر، مشاغل، وقایع)» و هم‌چنین فعالیت‌های عمومیِ انتخابی شامل «تمرین نقد و گفت‌وگو»، «نشریه‌نگاری»، «پخش و نقد انیمیشن و فیلم» و «آشنایی با قرآن و حدیث» از سوی مربیان متخصص و مجرب کانون استان در تمامی ایام هفته ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با انجام مراحل عضویت و پرداخت شهریه به مبلغ یک‌هزار تومان، مرکز خویش را انتخاب و از فعالیت‌های اجرایی آن به‌مدت یک‌سال بهره‌مند شوند.

گفتنی است؛ سامانه‌ی کانون‌مجازی پل ارتباطی کانون با کودکان و نوجوانانی است که علاقه‌مند به استفاده از خدمات فرهنگی و هنری کانون در فضای مجازی هستند و تمامی فعالیت‌های کانون شامل آموزش‌های مجازی، کارگاه‌های تخصصی، فعالیت‌های عمومی و... در این سامانه قابل ارائه است و در فصل پاییز نیز ۵۴ کارگاه تخصصی با استقبال بیش از ۵۳۰ فراگیر در این سامانه، فعال و برگزار شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =