کد خبر: 301401
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
بازدید 101
اندیشه‌ی قوی، حرف اصلی شاعر است

کبری بابایی در نشست انجمن ادبی «سروناز»، اندیشه‌ی قوی را حرف اصلی شاعر دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، تازه‌ترین نشست ادبی انجمن «سروناز» با حضور کبری بابایی، کارشناس امور فرهنگی استان تهران و اعضای هنرمند کانون فارس، روز یک‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ برگزار شد.

بر اساس این گزارش، کبری بابایی در پانزدهمین نشست مجازی انجمن ادبی «سروناز» به سختی‌های سرودن شعر کودک اشاره کرد و گفت: برای سرودن اشعار کودکانه باید به کودکی برگشت و کودکی کرد.

این شاعر کودک و نوجوان در ادامه گفت: زبان شعر کودک باید با زبان مخاطبش هم راستا باشد چون دایره‌ی واژگانی شعر کودک محدودتر است و شاعر باید تلاش کند تا با همان دایره ی واژگانی او شعر بگوید.

بابایی شکل چینش کلمات در شعر کودک را بسیار مهم دانست و گفت: همه‌ی سطور شعر کودک باید در اوج و از پایان‌بندی محکمی برخوردار باشد.  این نویسنده‌ی کودک و نوجوان، معنا و محتوای تازه و عمیق در شعر را مهم دانست و به اعضا توصیه کرد زیاد شعر بخوانند، بلند بخوانند و اشعار را در حفظ کنند.

او در بخش دیگری از سخنانش بر انسجام بین مصراع ها و ابیات تأکید کرد و نزدیک شدن زبان شعر به زبان روزمره و قابل فهم را از ویژگی‌های مهم شعر دانست.  بابایی اندیشه را حرف اصلی شاعر عنوان کرد و گفت: وقتی اندیشه قوی شود شعر هم به سمت قوی شدن پیش می‌رود.

امید دادن به مخاطب و شادمانی در شعر و پایان امیدبخش شعر از دیگر مواردی بود که کارشناس امور فرهنگی استان تهران به آن اشاره کرد.

این نشست ادبی با نقد و بررسی آثار اعضا ادامه یافت.انجمن ادبی«سروناز» با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری جلسه‌های حضوری، به‌صورت مجازی و با هدف توانمندسازی اعضا و مربیان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =