جشن «روز فردوس» برگزار شد

کودکان ونوجوانان عضو مرکز فرهنگی و هنری شهرستان فردوس، با همراهی مربیان این مرکز و میزبانی از حسین اکبری رییس شورای اسلامی این شهر، امسال روز فردوس را به صورت مجازی جشن گرفتند. و با قدمت و جاذبه‌های تاریخی شهر خود بیشتر آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، مرکز فرهنگی و هنری کانون شهرستان فردوس با حضور کودکان ونوجوانان عضو این مرکز «روز فردوس» را با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری شامل مسابقات مختلف، اشتراک ویدیوهایی از جاذبه‌های شهر تاریخی فردوس، گویش‌های محلی و... در بستر فضای مجازی  گرامی داشتند.

بر اساس این گزارش حسن اکبری رییس شورای اسلامی شهر فردوس نیز طی پیامی به کودکان ونوجوانان این روز را تبریک گفت و افزود: در تقویم شهرستان فردوس،  سالروز تاسیس شهرداری این شهر ۱۰ آذر ماه ۱۳۰۴ به عنوان روز فردوس در شورای  فرهنگ عمومی تصویب و نامگذازی شد .

وی با معرفی و بیان سابقه‌ی تاریخی این شهر ادامه داد: شهرداری این شهرستان اولین شهرداری در جنوب خراسان و دومین شهرداری در خراسان بزرگ و هفدهمین شهرداری در کشور بوده است و قدمت این شهرستان  به بیش از پنج هزار سال می رسد .

گفتنی است از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی این شهر می توان به آبگرم معدنی، قنات آب بلده که به ثبت حهانی  نیز رسیده ، شهر قدیمی تون، آب انبارها، مسجد جامع، مدرسه علیا و ... اشاره و  خون‌گرمی و مهمان‌نوازی را از ویژگی‌های مردمان این شهر تاریخی دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =