تجربه نویسندگی با خواندن و نوشتن حاصل می شود

کلر ژوبرت، نویسنده کودک و نوجوان در نشست تخصصی مجازی انجمن نویسندگان نوجوان کانون مازندران گفت: تجربه نویسندگی با خواندن و نوشتن حاصل می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، نشست تخصصی انجمن نویسندگان نوجوان کانون پرورش فکری مازندران با حضور کلر ژوبرت،  نویسنده کودک و نوجوان،  سه شنبه ۱۱آذر ۹۹ و حضور اعضای کانون و مربیان کانون مازندران  و دیگر علاقه‌مندان به صورت مجازی در سامانه کانون به نشانی : kpf.irبرگزار شد.
این نشست با سوالات متنوع در مورد داستان نویسی تصویرگری و ایده پردازی داستان همراه بود که توسط  کلر ژوبرت پاسخ داده شد.
 کوثر یوسفی از اعضای ارشد کانون شماره یک ساری به عنوان مجری برنامه  به بیان بیوگرافی مختصری ازکلر ژوبرت پرداخت و در ادامه، بیتا مرغوب مربی مسئول کانون تنکابن  به اجرای قصه گویی از کتاب" کلوچه های خدا" نوشته این نویسنده فرانسوی مقیم ایران پرداخت.

وی در پاسخ یکی از اعضا در خصوص استفاده از مضامین دینی در آثارش گفت: خوبی و محبت در دین اسلام عبادت محسوب می‌شود. به همین منظور تلاش کردم ضمن رعایت این خصایص در زندگی شخصی‌ در آثارم نیز مشهود باشند.
بر همین اساس، داستان‌هایم درونمایه و محتوای دینی دارند.

این نویسنده در بخش دیگر از پاسخ‌هایش به دلیل استفاده از حیوانات در آثارش اشاره کرد و افزود:  بر خلاف باورهای موجود، باید کلیشه زدایی شود. همه حیوانات آفریده‌های خدا هستند و ما می توانیم بر اساس ویژگی هر حیوان، از خصایص و مشخصه های آن به نحو مطلوب در داستان استفاده کنیم.

کلر ژوبرت معتقد است:
ویژگی هر حیوان با ما کمک می کند تا برخی از رفتار های انسانی را بهتر نشان دهیم.

توجه عمیق به محیط و زندگی پیرامون یکی دیگر از تاکیدهای خانم ژوبرت بود که در پاسخ به اینکه: 
چگونه ایده هایتان را بدست می‌آورید، گفت: 
سوزه‌های من؛ منابع مختلفی مانند کتاب، روزنامه، اخبار ، محیط زندگی و ... است.
در واقع خوب دیدن و تعمق در زندگی و محیط اطراف به تولید ایده کمک می کند.

مدیر کل کانون مازندران نیز پایان این نشست ضمن خیر مقدم به مهمان برنامه،  اعضا و مربیان حاضر در این نشست این نشست‌ها را زمینه موثری برای استفاده از تجربیات گرانقدر نویسندگان حوزه کودک و نوجوان عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =