آموزش " مبانی سلفژ و نت خوانی " در انجمن سرود کانون کهگیلویه و بویراحمد

دومین نشست آموزش مجازی انجمن سرود نوجوان( آوای دنا ) کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد با موضوع " مبانی سلفژ و نت خوانی " برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد ، این نشست با مشارکت ۵۰ نفر از اعضا و مربیان روز دوشنبه ۱۰ آذر ماه  با حضور فرشید جعفری آهنگ‌ساز ،مربی سرود  و کارشناس مسئول هنری استان فارس  برگزار شد.

در این نشست  فرشید جعفری با طرح  سوال که چرا مبانی سلفژ کار می کنیم ؟ مباحث خود را آغاز کرد و پس از مشارکت اعضا در پاسخ دهی به سوال، دلیل آن را تسلط اعضای گروه سرود بر چند صدایی در گروه دانست و با ارائه تصویر،  به قسمتی از یک پارتیتور گروه کُرال (سرود ) اشاره و چند آوایی را در آن بر شمرد و به تفاوت آموزش سرود به شیوه جدید اشاره کرد .

 مدرس این نشست آموزشی  مبانی آموزش سولفژ و نت خوانی را با معرفی ۷ نت موسیقی معرفی و علائم اختصاری آنها و ترتیب و توالی  را برای اعضای انجمن سرود تشریح کرد .

ادامه مباحث جلسه  به توضیحاتی در خصوص کشش و سکوت اختصاص داشت که وی  توضیح داد:  داشتن مولفه‌های کشش ، سکوت ، نظم و ریتم یک قطعه مو سیقی  را مشخص  می‌کند.

 آموزش کشش‌ها و ضرب‌ها ، خطوط حامل و کلیدهای سل و فا در معرفی ماهیت و جایگاه نت‌ها از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.  . 

 ایشان در پایان جلسه آموزشی با ارائه یه قطعه شعر و تفکیک کلمات در زیر نویس نت‌ها و توجه به کشش و تبدیل نت به شعر  از اعضا خواست  قطعه شعر را با توجه به آموزش‌های جلسه خوانده و به اشتراک بگذارند.

در دومین جلسه آموزش سرود خانم آذر مشهدی کارشناس هنرهای تجسمی کانون کشور حضور داشت.

گفتنی است: در این نشست به پرسش اعضا و مربیان علاقمند در خصوص مباحث مطرح شده پاسخ داده شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =