انتشار فراخوان نخستین جشنواره‌ی ملی «عکس شهریاران» در سمنان

فراخوان نخستین جشنواره‌ی ملی «عکس شهریاران» از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان منتشر شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، فراخوان نخستین جشنواره‌ی ملی «عکس شهریاران» از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان در سه بخش اصلی «تجربه(عمومی) ویژه کودکان و خانواده‌ها»، «حرفه‌ای» و «شهرداری‌ها» منتشر شد.

بر اساس این گزارش، بخش تجربه(عمومی) ویژه کودکان و خانواده‌ها طراحی شده و در این بخش، کودکان می‌توانند عکس‌هایی که با تلفن همراه یا دوربین‌های دیجیتال ساده به تنهایی یا با کمک والدین گرفته‌اند به جشنواره ارسال کنند.

بخش حرفه‌ای نیز شامل تک‌عکس و مجموعه‌عکس است و در بخش شهرداری‌ها نیز تمامی شهرداری‌های سراسر کشور به‌عنوان یک شخصیت حقوقی می‌توانند نسبت به ارسال ایده‌ها و خلاقیت‌های اجرا شده در قالب عکس اقدام کنند.

با توجه به موضوع و محور اصلی این جشنواره مبنی بر «کودک و توسعه ی پایدار شهری» موضوعاتی مانند «کودک و محیط زیست»، «کودک و فضای بازی ایمن»، «کودک و مشارکت در تصمیم‌گیری شهری»، «کودک و معماری شهری»، «کودک و آئین‌های سنتی ملی و مذهبی»، «کودک و نشاط‌افزایی»، «کودک و کتابخوانی» و «کودک و هویت شهری» برخی از بخش‌های مختلف این جشنواره عنوان شده است.

علاقه‌مندان تا ۱۵ دی ۱۳۹۹ فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و برای اطلاع بیش‌تر از فراخوان، جوایز جشنواره و چگونگی ارسال آثار نیز می‌توانند به سایت www.shahryaran.semnan.ir مراجعه کنند.

آشنایی کودکان و خانواده‌های ایرانی با معیارها و ملاک‌های یک شهر استاندارد برای زندگی راحت و ایمن، آشنایی کودکان و خانواده‌های ایرانی با آداب و رسوم زندگی شهری اقوام مختلف، شناسایی استعدادهای برتر هنری در میان کودکان و نوجوانان، همگرایی ملی در حوزه‌ی تولید محتوای هنری در قالب عکس در راستای کمک به مدیریت کلان شهری، گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار هنری حوزه‌ی کودکان و کمک به انتشار گسترده‌تر آثار به‌ویژه در فضای مجازی از اهداف این جشنواره است.

گفتنی است؛ نخستین جشنواره‌ی ملی «عکس شهریاران» با هم‌کاری اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، شهرداری سمنان، سازمان فرهنگی‌، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم و خبرگزاری ایرنا استان سمنان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =