برنامه‌های روز جهانی معلولان در کانون استان هرمزگان اعلام شد

برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان همزمان با سراسر کشور به مناسبت روز جهانی معلولان با عنوان «بر بال فرشتگان» از روز ۱۳ آذر ١٣٩٩ در فضای مجازی آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ ویژه برنامه های روز جهانی معلولین کانون پرورش فکری استان هرمزگان اعلام شد.

گرامی‌داشت روز جهانی معلولان در کانون پرورش فکری با شعار «با توانایی‌های متفاوت آینده را خواهیم ساخت» از روز ۱۳ تا ۲۰ آذر ۱۳۹۹ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

به گفته پروین پشتکوهی مدیر کل کانون استان هرمزگان این برنامه‌ها با هدف شناسایی کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه و معرفی کانون و خدمات مراکز فراگیر به آن‌ها و والدین‌شان و همچنین ایجاد زمینه‌های تعامل بچه‌ها با همسالان دارای نیازهای ویژه همراه با حس برابری و همدلی برگزار می‌شود.

 وی گفت: در طول یک هفته این مناسبت را با اجرای پویش های فرهنگی با رویکرد اجرای فعالیت های شاد نظیر قصه گویی، نمایش فیلم، نقاشی و کاردستی ویژه مدارس استثنایی استان گرامی می داریم.

مدیر کل کانون هرمزگان افزود: همچنین در این روزها نمایشگاه مجازی آثار اعضا با نیازهای ویژه در فضای مجازی منتشر می شود.

پروین پشتکوهی با اشاره به اهمیت بهره مندی از نظریات کارشناسان در اجرای فعالیت های ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه افزود: افتتاح اتاق فکر کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه با مشارکت و همکاری آموزش و پرورش استثنایی از جمله اقداماتی است که با هدف هم افزایی بیشتر صورت می پذیرد.

وی گفت: برگزاری نشست مجازی، پویش «با تفاوت هایمان آینده را خواهیم ساخت»، تهیه کلیپ های انگیزشی از تعدادی از معلولان و اعضای توانمند کانون فراگیر بندرعباس از دیگر برنامه هایی است که از سوی کانون پرورش فکری هرمزگان برگزار می شود.

مدیر کل کانون هرمزگان همچنین از تهیه کلیپی از کارگاه توانبخشی و تولیدی یکی از معلولان کارآفرین استان و معرفی مشاغل ویژه معلولان خبر داد.

پشتکوهی از راه اندازی پاتوق قصه گویی اعضای روشندل کانون فراگیر بندرعباس به صورت زنده خبر داد و گفت: با هدف تکریم جایگاه معلولین استان و آگاهی بخشی به والدین اعضای با نیازهای ویژه سراسر استان با مدیرعامل کارآفرین حوزه معلولین ضایعات نخاعی استان محمد حسن استاد، گفتگو می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =