نشست مجازی نیازهای کودکان ونوجوانان با نیازهای ویژه

مرکز فرهنگی و هنری کانون شهرستان نهبندان همزمان با روز جهانی معلولان نشست مجازی «نیازهای کودکان ونوجوانان با نیازهای ویژه» را با حضور مدیر بهزیستی این شهرستان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، مرکز فرهنگی و هنری کانون شهرستان نهبندان همزمان با ۱۳ آذر روز جهانی معلولان نشست مجازی با موضوع  نیازهای کودکان ونوجوانان با نیازهای ویژه را با حضور «رحیمه چاهی» رییس بهزیستی این شهرستان  و جمعی از اعضای نوجوان این مرکز برگزار کرد.

بر اساس این خبر،در این نشست که در بستر پرتال اینترنتی کانون به آدرس www.kpf.ir  و با هدف آشنایی بیشتر اعضای نوجوان این مرکز با نیازهای کودکان ونوجوانان و افراد با نیازهای ویژه برگزار شد، چاهی مدیر بهزیستی این شهرستان به بیان ویژگی‌های افراد معلول پرداخت و گفت: معلول شخصی است که بخشی از توانایی های فیزیکی، جسمی، اجتماعی، ذهنی و روانی خود را از دست داده یا اصلا به دست نیاورده است.

وی با بیان انواع معلولیت‌ها و دلایل بروز آن گفت: معلولیت‌ها ناشی از مشکلات ژنتیکی، یا مادرزادی، ناشی از حوادث و سوانح یا بیماری است که به صورت  معلولیت حسی حرکتی و ذهنی، شنوایی و بینایی روانی، صوت و گفتار دیده می شود.

چاهی نیازهای ویژه این کودکان و نوجوانان را مادی و معنوی دانست و ادامه داد: بخشی از این نیازها شامل، نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن و اجرای حقوق شهروندی  و نیاز به یکسان دیده شدن با همسالان و اجرای قوانین و مقررات مربوط این عزیزان است.

وی گفت: مناسب سازی مبلمان شهری و اداری، پیش بینی  امکانات آموزشی خاصی این کودکان، امکانات پزشکی و توجه به نیازهای مالی و معیشتی بخشی از وظایف دستگاه‌های متولی در برابر این قشر از جامعه است.

وی در پایان ضمن تشکر از فعالیت‌های دستگاه‌های فرهنگی از جمله کانون ادامه داد: باید با اجرای عدالت فرهنگی و ارایه خدمات یکسان به این کودکان ونوجوانان نسبت به فرهنگ سازی و تلاش در جهت تحقق شعار معلولیت، محدودیت و محرومیت نیست تلاش کنیم .

گفتنی است: روز سوم دسامبر مصادف با ۱۳ آذرماه از سوی سازمان ملل متحد به‌عنوان روز جهانی معلولان اعلام شده‌است و مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در گرامیداشت این روز  و با شعار«با توانایی های متفاوت آینده را خواهیم ساخت»ویژه برنامه‌های مختلفی را به صورت مجازی از ۱۳ لغایت ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۹اجرا می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =