اعلام ویژه برنامه های کانون پرورش فکری استان تهران برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه

ویژه برنامه‌های گرامی‌داشت روز جهانی معلولان و هفته کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه ۱۳ لغایت ۲۰ آذر ۹۹ با شعار«با توانایی‌های متفاوت، آینده را خواهیم ساخت» در تمامی مراکز فرهنگی هنری کانون استان تهران در ده عنوان فعالیت طراحی شده و به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ مدیرکل کانون استان تهران با اشاره به فعالیت پنج مرکز فرهنگی هنری فراگیر کانون استان تهران از سال۱۳۸۰ و آموزش مربیان ادبی، فرهنگی و هنری در این زمینه،گفت: این مراکز به لحاظ ساختمان و ایمنی برای کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه طراحی شده، امکانات این مراکز از نظر تجهیزات فرهنگی هنری، همچنین منابع مطالعاتی و فعالیت های ادبی، فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در کنار سایر اعضا مناسب سازی شده است.

فاطمه تنهایی با بیان اینکه تولید کتاب گویا به عنوان منبع مطالعاتی کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه، از برنامه‌های مصوب استان تهران در سال جاری است،گفت: سه عنوان کتاب‌"حلزون من گم شده"، "مثل چشم های بابا" و "نگهبان چشمه" از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان است که برای اولین بار توسط کانون استان تهران به شکل فایل صوتی درآمده و محتوای آن در برگیرنده‌ی بخشی از زندگی افراد دارای نیازهای ویژه است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران ،گفت: نشست مجازی با محوریت تبیین و بررسی دغدغه های فرهنگی حوزه کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در بستر سایت کانون پرورش فکری استان تهران با حضور عزت الله الوندی داستان نویس، شاعر و مانلی منوچهری تصویرگر از فعالان فرهنگی حوزه کودکان و نوجوانان ۱۹ آذر ۹۹ برگزار خواهد شد.

تنهایی با تاکید بر اهمیت شکل گیری خودآگاهی و آشنایی با توانمندی ها و محدودیت های فردی در دوره کودکی و نوجوانی، تعامل و همکاری هر چه بیشتر اعضا عادی و اعضا با نیازهای ویژه در مراکز کانون استان تهران را نقطه عطف فعالیت مراکز فراگیر استان تهران دانست و ادامه داد: برگزاری نمایشگاه مجازی از آثار هنری (نقاشی، نمایش عروسکی ،سرود اعضای با نیازهای ویژه) و انتشار در صفحه مجازی استان تهران را از دیگر برنامه های این مناسبت است.

وی افزود: خرید کتاب ویژه مراکز فراگیر ، تهیه کلیپ کوتاه قصه گویی با زبان اشاره و انتشار در صفحات مجازی استان تهران و تاکید بر توجه مراکز کانون در بهره گیری از موضوعات متنوع مرتبط با کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه در اجرای فعالیتهای عمومی (معرفی کتاب ، معرفی شخصیت و سرزمین) مراکز از جمله برنامه های این هفته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران با اشاره به حضور کودکان و نوجوانان توانمند دارای نیازهای ویژه در مراکز فراگیر استان تهران، تصریح کرد: برای آشنایی بیشتر با توانمندی و قابلیت های فردی این جامعه هدف، با ساخت کلیپ سعی در معرفی استعدادهای سه نفر از این کودکان و نوجوانان شده است.

وی تصریح کرد: دومین پاتوق قصه گویی طهران گفتگو زنده اینستاگرامی با علی خانجانی استاد و پژوهشگر قصه گویی در دو محور معرفی کتاب مجموعه ۱۶ جلدی "فرهنگ قصه شناسی یلدا" و قصه گویی برای کودکان با نیازهای ویژه که ۱۶ آذر ۹۹ همراه با رابط ناشنوا اجرا می شود، از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

همچنین علاقه مندان به نگارش ادبی می توانند، آثار خود را در قالب شعر و داستان با موضوع افراد با نیازهای ویژه به رشته تحریردرآورده و به واحد ادبی کانون استان تهران ارسال کنند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران در ادامه افزود:مشارکت با آموزش پرورش استثنایی شهر تهران در برگزاری "جشنواره فرهنگی هنری به مناسبت روز جهانی معلولین" از دیگر برنامه های کانون استان تهران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =