۱۰۰ کتاب شنیداری در کانون خراسان جنوبی رونمایی شد

همزمان با ۱۵ آذر ماه با حضور «نفیسه نخعی» مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری، «مرضیه با اطمینان» رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی از ۱۰۰ کتاب شنیداری تولید شده توسط مربیان و اعضای مرکز شماره یک و فراگیر بیرجند رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، همزمان با ۱۵ آذر ماه ۱۳۹۹ و گرامی‌داشت هفته معلولان «نفیسه نخعی» مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری به همراه «مرضیه با اطمینان»رییس آموزش پرورش استثنایی استان و طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک و فراگیر بیرجند بازدید و در ادامه از مجموعه ۱۰۰ جلدی کتاب شنیداری اعضای مرکز فرهنگی وهنری شماره یک و فراگیر بیرجند در محل این مرکز رونمایی شد.

بر اساس این گزارش طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان طی سخنانی با گرامی‌داشت روز جهانی معلولان  این هفته را فرصت مناسبتی برای توجه بیشتر به کودکان نوجوانان با نیازهای ویژه دانست و گفت: در حال حاضر دو مرکز فراگیر کانون در استان فعال هستند و در تلاش هستیم تا سایر مراکز کانون نیز به مرکز فراگیر ارتقاء پیدا کنند.

وی افزود: مراکز فراگیر با فضا و امکانات مناسب، با هدف احترام به حقوق تمامی افراد جامعه و در راستای عدالت فرهنگی به کودکان و نوجوانان عادی و با نیازهای ویژه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی را در فضای غیر رسمی ارایه می کنند.

حمیدی با اشاره به برنامه‌های کانون در روز ۱۳ آذر ماه، روز جهانی معلولان گفت: با هدف گرامی‌داشت این روز و هم چنین هفته معلولان بیش از ۵۰ ویژه برنامه شامل وبینارهای تخصصی، اعزام کاروان پیک امید به موسسه توانبخشی حضرت علی اکبر(ع)، برگزار انجمن‌های مختلف کانون، قصه گویی، نمایشگاه مجازی آثار هنری اعضای فراگیر، معرفی کتاب‌های با خط بریل و... برای کودکان ونوجوانان با نیازهای ویژه در مراکز کانون برنامه ریزی و دربستر فضای مجازی در حال اجرا است.

وی رونمایی از مجموعه۱۰۰ کتاب‌های شندیداری را از برنامه‌های شاخص کانون استان در این هفته نام برد و ادامه داد: این کتاب‌ها با هدف استفاده بیشترکودکان ونوجوانان با نیازهای ویژه و حتی سایر افراد جامعه توسط مربیان و اعضای مرکز شماره یک و فراگیر بیرجند و با بهره‌گیری از کتاب‌های غنی کانون تولید شده است.

نفیسه نخعی مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری نیز در این آیین ضمن تبریک روز جهانی معلولان به همه فعالان این حوزه، از تلاش‌های خوب کانون در خدمات رسانی به کودکان ونوجوانان با نیازهای ویژه قدردانی کرد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان در استان خراسان جنوبی بنا بر ضرورت ایجاد مراکز فراگیر از پیشگامان راه اندازی این مراکز در کشور بوده است و مربیان کانون با انرژی مضاعف به کودکان ونوجوانان با نیازهای ویژه در استان خدمات رسانی می کنند.

وی با بیان اینکه  بر اساس اقدامات دستگاه‌های اجرایی حوزه کودک و نوجوان، بیرجند ظرفیت مطرح شدن به عنوان شهر دوست دار کودک را دارد ادامه داد: امیدواریم که شهرداری‌ها در تحقق این هدف از ظرفیت‌های کانون، بهزیستی آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های متولی حوزه کودک و نوجوان استفاده کنند.

در بخش پایانی این مراسم،  با اطمینان رییس آموزش و پرورش استثنایی استان نیز طی سخنانی از تلاش‌های کانون در خدمات رسانی به دانش آموزان دارای نیازهای ویژه قدردانی کرد و ضمن تشریح خدمات آموزش پرورش استثنایی به جامعه هدف، آمادگی این اداره را در خصوص اجرای برنامه‌های مشترک و همچنین کمک به حضور بیشتر کودکان ونوجوانان با نیازهای ویژه در مراکز فراگیر کانون اعلام نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =