آرامش و یکدستی از کارکردهای ریتم در عکاسی

۱۹و۲۰ مین نشست‌ انجمن‌ «عکاسی» کانون پرورش فکری استان زنجان، با تداوم شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی هنری در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون استان زنجان، لیلا سادات خوانساری مدرس عکاسی و کارشناس هنری کانون استان همدان در بین اعضای انجمن عکاسی استان با تبریک و تقدیر از اعضای تیم عکاسی به اهمیت موضوع عکاسی و جایگاه ریتم در آن به بحث و گفتگو نشست و ابراز داشت ریتم در زندگی و هنر، کلمات ملموس دارد و تداعی کننده­ی شکل، رنگ و موقعیت شبیه به هم طبق نظم معین است.

این کارشناس ارشد پژوهش هنر دلیل استفاد هنرمندان و عکاسان را از ریتم و جایگاه آن در هنر و عکاسی را چنین بیان می­کند که هرچه یک ریتم تکرار شونده­ی ساده می­تواند آرامش و یکدستگی را القا بکند به هم ریختگی آن با یک عنصر متفاوت ساده هم می­تواند برهم زننده تمام این حس­ها باشد.

نقد و بررسی عکس آشنایی با تاریخچه عکاسی، ترکیب‌بندی، استفاده از ادبیات در عکاسی، تجربیات یک عکاس، نشست آموزش ویرایش عکس، اهمیت عکاسی در رشد و خلاقیت و تاثیر آن در هنرها، بهار در خانه، چالش آینه، تمرین همدلی، دیدن، سوژه‌یابی مناسب، هر عکس روایت یک داستان، عکاسی با موبایل، طبیعت، هم‌سویی و عشق، نوروز و همدلی، عکاسی در قاب مناسب، نور در پرتره، معرفی عکاسان، دقت در کادربندی مناسب با توجه به سوژه، پرهیز از شلوغی، توجه به بافت، ریتم و دیگر عناصر بصری، توجه به فضای مثبت و منفی در ثبت عکس، نزدیک شدن به سوژه و... از جمله نکته‌هایی بود که از سوی لیلا سادات خوانساری در جلسات انجمن‌های عکاسی که به ‌صورت مجازی برگزار شد مطرح گردید.

در این میان با ارسال شیوه‌نامه‌ی برگزاری جلسه‌های مجازی به استان‌ها، از سوی مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان فرصت تجربه‌های تازه‌ای برای نوجوانان، مربیان و کارشناسان استان پدید آمد.

بر همین اساس، واحد آفرینش‌های هنری در استان‌ها فعالیت‌های حضوری انجمن‌ عکاسی را در فضای مجازی دنبال کردند که با استقبال نوجوانان و اعضای ارشد روبه‌رو شد.

یادآوری می‌شود ۱۹ و ۲۰ مین نشست‌ انجمن‌ عکاسی کانون در فضای مجازی در ۱۶ آذرماه سال ۱۳۹۹ برگزار شد و در هفته‌های آینده همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =