نقش ادبیات و خانواده در توانمند سازی کودکان ونوجوانان با نیازهای ویژه

طی نشستی مجازی با حضور طاهره حمیدی مدیر کل، کارشناسان و مسئولان مراکز کانون خراسان جنوبی نقش خانواده در تقویت و توانمند سازی کودکان وبا نیازهای ویژه و شاخصه‌های ادبیات ویژه این کودکان تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان جنوبی، در راستای  برنامه‌های گرامی‌داشت هفته معلولان وبینار تخصصی «نقش خانواده در تقویت و توانمند سازی کودکان وبا نیازهای ویژه و شاخصه‌های ادبیات ویژه این کودکان» با حضور طاهره حمیدی مدرس دانشگاه و مدیر کل کانون استان برگزار شد.

مدیر کل کانون استان در  ابتدای این نشست، شهادت دکتر فخری‌زاده از دانشمندان برجسته کشور را تسلیت گفت و انگیزه دشمنان از این ترورها را توقف پیشرفت‌های علمی و دفاعی این مرز و بوم دانست و ابراز امیدواری کرد  که در مکتب شهدای این مرز و بوم ثابت قدم بمانیم و فرزندان نسل آینده را طوری تربیت کنیم که بیش از پیش موجب نابودی و ناامیدی دشمنان  شوند و ایران اسلامی را به اوج بالندگی و سربلندی برسانند.

وی با ورود به مباحث خود در موضوعات این نشست ضمن گرامی‌داشت هفته معلولان، به شعار«با توانمندی‌های متفاوت آینده را خواهیم ساخت» اشاره کرد و هدف از این نشست مجازی را شناخت کلی‌تر و ارایه راه کارهای لازم و موثر برای برخورد مناسب با اعضای فراگیر در مراکز کانون و راهنمایی مناسب‌تر والدین دارای فرزند معلول در بهره مندی از خدمات کانون دانست.

وی با ذکر مصادیقی، شیوع بیماری کرونا را زمینه ساز مشکلات زیادی برای این گروه در جامعه دانست و اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا درحوزه های مختلف از قبیل حضور در اجتماع، ارتباط با اطرافیان، معیشتی و... مشکلاتی را برای این کودکان ونوجوانان ایجاد کرده است که نیازمند توجه بیشتر دستگاه‌های متولی به این افراد است.

این مدرس دانشگاه در بخش دوم صحیت‌های خود به نقش خانواده در توانمند سازی کودکان ونوجوانان با نیازهای ویژه پرداخت وگفت: دین مبین اسلام از خانواده به عنوان یک نهاد مقدس و دارای جایگاه ویژه در تربیت فرزندان نام برده و در این خصوص توصیه های زیادی شده پس لازم است با توجه به حضور بچه های معلول، خانواده با توجه به نقش تاثیر گذار خود در پرورش توانمندی های یک فرد معلول با روش‌های جذاب و ایجاد فضای با نشاط به درستی عمل کند.

مدیر کل کانون استان در بخش پایانی صحبت‌های خود در این وبینار به بحث ادبیات کودک و نوجوان کودکان با نیازهای ویژه اشاره کرد و تصریح کرد: آثار ادبی منجربه ورود انسان به دنیای ناشناخته شده و باعث ایجاد لذت خواندن در فرد مخاطب می شود و تمامی افراد در جامعه از حق طبیعی دسترسی به منابع ادبیات برخوردارند و این کودکان می توانند با استفاده از این منابع از ادبیات کودک و نوجوان بهره مند شود.

وی  در پایان از مسئولان و مربیان مراکز کانون استان خواست و با گزینش کتاب‌هایی که به معرفی افراد معلول و موفق می پردازد و باعث ایجاد روحیه در این افراد می شود همچنین فراهم کردن زمینه حضور این اعضا در مراکز کانون مسیر ورود آنان  را در جامعه هموار کنند.

گفتی است این نشست مجازی، همزمان با ۱۷ آذر ماه ۱۳۹۹ در راستای برنامه های کانون استان در گرامی‌داشت هفته معلولان با حضور کارشناسان اداره کل، مسئولان مراکز ثابت، سیار و پستی استان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =