کد خبر: 301601
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲
بازدید 345
کودکان سندروم داون از دید کانون پرورش فکری دور نماندند

وبینار معرفی و بررسی کتاب ویژه کودکان دارای سندروم داون در کانون استان بوشهر برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، وبینار معرفی و بررسی کتاب ویژه کودکان دارای سندروم داون در کانون استان بوشهر برگزار شد .

در این نشست که در روز سه شنبه مورخ ۱۸ آذرماه همزمان با هفته گرامی‌داشت معلولین برگزار گردید، کتاب «فلوریان خیلی یواش کار میکند» نوشته ادله زانرونه معرفی شد و مورد بررسی قرار گرفت.

مهمان ویژه این برنامه خانم مریم صباغ زاده، نویسنده، پژوهشگر و مسئول نشر بداهه بود که مسئولیت ترجمه و انتشار کتاب فوق را بر عهده داشت. مریم صباغ زاده که مدیریت آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری در دو دوره قبل را در کارنامه خود دارد به معرفی این کتاب پرداخت. صباغ زاده در گفتگو در مورد این کتاب گفت: به واسطه شرایط خاص و متفاوتی که خودم هم مثل کودکان متفاوت دارای آن هستم و درک صحیح و ملموسی که از کودکان متفاوت و دارای نیازهای ویژه داشتم و دارم همیشه در پی این بودم که بتوانم کتابی بنویسم و یا تولید کنم و به دنیای ادبیات کودک و نوجوان تقدیم کنم که حق این کودکان در آن ادا شده باشد.

همچنین در ادامه گفت: کودکان متفاوت هم در جامعه ما دارای حق و حقوقی در نشر کتاب هستند و من برای تولد کتاب "فلوریان خیلی یواش یواش کار می‌کند" این را بهانه کردم.

وی با اشاره به توانمندی های که در کودکان دارای نیازهای ویژه وجود دارد گفت: جامعه باید از کودکان متفاوت بیشتر بداند، بنابراین ادبیات میتواند یک ابزار خوب و کارامد برای این موضوع باشد که ما از آن استفاده کردیم .

ایشان در توضیحات بیشتر در این مورد به کتاب دیگری که برای کودکان دارای اوتیسم منتشر کرده بود اشاره کرد و گفت: بنابر احساس مسئولیتی که در قبال کودکان متفاوت داشتم  کتاب دیگری را نیز برای کودکان اوتیسم ترجمه و تولیدکردیم به نام  «میا»، همچنان که در کتاب «فلوریان خیلی یواش کار می‌کند» به کودکان دارای سندروم داون پرداخته شده است ، کتاب «میا» نیز به کودکان دارای اوتیسم می‌پردازد.

وی ابراز امیدواری کرد که این کتاب ها در راستای آگاهی بخشی بیشتر به جامعه بتواند هرچه زودتر به دست مخاطبین اصلی برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =