اکران فیلم‌تئاترهای کانون برای دانش‌آموزانِ مدارس با ۴۰درصد تخفیف

مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اکران فیلم‌تئاترهای کانون با تخفیف ۴۰ درصدی برای دانش‌آموزانِ مدارس خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امیر مشهدی‌عباس با اعلام این خبر افزود: فیلم‌تئاترهای کانون در رده‌های سنی کودک و نوجوان با ۴۰ درصد تخفیف از طریق پایگاه th.kpf.ir در قالب طرح «تئاتر را به مدرسه ببریم» برای دانش‌آموزان مدارس، معلمان و خانواده‌ها نمایش داده می‌شود.
به‌گفته‌ی وی مدیران مدارس، مهدهای کودک و مؤسسه‌های مرتبط با کودکان و نوجوانان می‌توانند با پر کردن فرم استفاده از این تسهیلات به نشانی https://b۲n.ir/۴۶۴۵۰۱ و دریافت کد تخفیف اختصاصی برای هر دانش‌آموز، از ۴۰ درصد تخفیف برای همه دانش‌آموزان مدارس خود بهره‌مند شوند.
مشهدی‌عباس در ادامه خاطرنشان کرد: خانواده‌ها نیز در این طرح  به صورت عمومی و با استفاده از کد تخفیف «azar۲۰» به  این فیلم‌تئاترها دسترسی پیدا کنند.
مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری یادآور شد: سالن‌های مرکز تولید تئاتر و سینماتئاتر کانون از ابتدای شیوع بیماری کرونا بسته شد اما هم‌زمان با برداشته شدن تعطیلی چند ماهه سالن‌های تئاتر، تلاش کردیم شرایط حضور کودکان و نوجوانان را به سالن‌های بوستان و گلستان مرکز تولید در پارک لاله تهران، مهیا کنیم و با کاهش صندلی‌ها از ۱۳۰ صندلی به ۷۰ و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجراها را از سر بگیریم که متأسفانه پس از مدتی، به دستور ستاد کرونا اجراها متوقف شد.


مشهدی‌عباس در ادامه از اجرای طرح‌هایی برای ارتباط مجازی کودکان و نوجوانان با تئاتر گفت: با توجه به محدودیت‌های طولانی‌مدت کرونا، برای دسترسی کودکان و نوجوانان به تئاتر و برای حفظ ارتباط مخاطبان با این هنر سازنده و ضرورت تماشای تئاتر به دلیل تأثیرگذاری بر دانش و سطح آگاهی کودکان و نوجوانان، از مرداد امسال طرح «نمایش‌نما» را آغاز کردیم و تاکنون بیش از ۶۰ فیلم‌تئاتر در پایگاه th.kpf.ir بارگذاری شد و تئاتر را به این وسیله به خانه‌های بچه‌ها بردیم.
وی ضمن یادآوری استقبال خوب خانواده‌ها از طرح «نمایش‌نما» و خرید بلیت فیلم‌تئاترها با یک‌سوم قیمت، در مورد طرح دیگری برای این ارتباط فرهنگی در دوران تحصیل دانش‌آموزان گفت: طرح «تئاتر را به مدرسه ببریم» از سوی کانون پرورش فکری با همکاری سایت تیوال برنامه‌ی دیگری است که می‌تواند ضمن پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان باعث درک بهتر مطالب درسی برای آنان شود.
مشهدی‌عباس با اشاره به کارکردهای آموزشی‌تربیتی تئاتر افزود؛ کانون همیشه در تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان، نیاز واقعی آنان را مد نظر قرار می‌دهد. والدین، اولیای مدارس و آموزشگاه‌ها می‌توانند از طریق تئاتر، ضمن برآورده کردن نیازهای آموزشی‌تربیتی به صورت غیرمستقیم، به عنوان یک سرگرمی سالم و نشاط‌انگیز بهره‌مند شوند.
تقویت مهارت‌های زندگی همچون قدرت تصمیم‌گیری، حل مسئله، ارتباط موثر با همسالان و همچنین درک مطالب و محتوای علمی، دینی و ادبی دروس از طریق قصه‌های متنوع این نمایش‌ها، از دیگر کارکردهای تئاتر کودک و نوجوان است که مشهدی‌عباس به آن اشاره کرد.

علاقه‌مندان برای تکمیل فرم درخواست تسهیلات فیلم‌تئاتر می‌توانند این‌جا کلیک کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =