یک صدو چهاردهمین انجمن ادبی کانون در خراسان جنوبی افتتاح شد

یک صدو چهاردهمین انجمن ادبی کانون کشور، در مرکز فرهنگی وهنری شهرستان بشرویه در خراسان جنوبی، با عنوان انجمن «دریچه» افتتاح و فعالیت خود را در زمینه داستان نویسی نوجوانان آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی ، همزمان با ۲۲ آذر ماه ۱۳۹۹ و با حضور حسین تولایی، شاعر و کارشناس انجمن‌های ادبی کانون کشور و فرزانه رحمانی، نویسنده وکارشناس ادبیات کودک و نوجوان  کانون کشور و همچنین طاهره حمیدی  مدیر کل کانون استان و جمعی از مربیان و اعضای کارگاه‌های ادبی کانون استان سومین انجمن ادبی کانون استان با عنوان انجمن ادبی «دریچه» فعالیت خود را در مرکز فرهنگی و هنری کانون شهرستان بشرویه آغاز کرد.

بر همین اساس طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان طی سخنانی در این آیین که به صورت مجازی برگزار شد، هدف از افتتاح انجمن های ادبی را فرصتی در سمت و سوی کشف و پرورش استعدادهای کودکان ونوجوانان استان دانست و ابراز امیدواری کرد این انجمن  دریچه ای به سمت سوی پرورش ذوق ادبی کودکان ونوجوانان استان باشد.

وی از افتتاح انجمن های ادبی به عنوان اتفاق خوب و مبارک یاد کرد و گفت: در حال حاضر دو انجمن ادبی راه زینه و آبی در کانون استان فعال هستند که حضور خوب اعضا را شاهد هستیم و در ایام شیوع بیماری کرونا  نیز فعالیت انجمن‌های کانون استان متوقف نشده و به صورت مجازی فعالیت خود را با حضور میهمانان کشوری و برجسته استانی ادامه می دهند.

مدیر کل کانون استان انجمن های ادبی را محفلی برای قلم زدن نوجوانان دانست تصریح کرد: این انجمن ها زمینه ساز کشف استعداد و پرورش توانایی ادبی هستند  و به زودی شاهد افتتاح انجمن ادبی در سایر مراکز کانون استان  خواهیم بود که  امیدواریم شاعران و نویسندگان خوبی در محافل ادبی رشد کنند.

وی در ادامه آموزش کامل حواس ظاهری را به عنوان اولین گام در تربیت ادبی اعضای کارگاه‌ها دانست و مربیان حاضر در جلسه را به مطالعه دقیق آثار بزرگان و توجه به عناصر داستان توصیه کرد.

حمیدی در بخش پایانی صحبت‌های ضمن اعلام آمادگی اداره کل کانون استان به تامین منابع مطالعاتی و کارگاه‌های آموزشی در جهت ارتقای‌ سطح علمی این انجمن‌ها به معرفی میهمانان  ویژه این این مراسم پرداخت و از این دو چهره‌ی شاخص ادبی کانون تجلیل کرد.

در ادامه حسین تولایی، شاعر و کارشناس انجمن‌های ادبی کانون کشور نیز طی سخنانی، از حضور در جمع اعضا و مربیان کارگاه‌های ادبی کانون استان ابراز خرسندی کرد و افتتاح انجمن ادبی «دریچه» را به عنوان یک‌صدو چهاردهمین انجمن ادبی کانون در کشور را تبریک گفت.

در بخش پایانی این نشست آثار داستان چند نفر از داستان نویسان نوجوان کانون استان توسط فرزانه رحمانی، نویسنده  وکارشناس ادبیات کودک و نوجوان کانون  نقد و بررسی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =