بازدید مدیر کل کانون خراسان جنوبی از پایگاه کتاب‌خانه سیار روستایی خوسف

همزمان با ۲۲ آذر ماه ۱۳۹۹ طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان از کتاب‌خانه سیار روستایی خوسف بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی در سفر به شهرستان خوسف از پایگاه کتاب‌خانه سیار روستایی کانون مستقردر شهر خوسف بازدید و از نزدیک در جریان اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی این کتاب‌خانه سیار قرار گرفت.

بر اساس این خبر، حمیدی ضمن بازدید از بخش‌های پایگاه این کتاب‌خانه از تجهیز و نوسازی امکانات و منابع مطالعاتی کتاب‌خانه‌های سیار استان خبر داد و گفت: با توجه به گستره‌ی خدمات رسانی این مراکز و اهمیت ارایه خدمات فرهنگی به کودکان ونوجوانان مناطق محروم و کم برخوردار روستایی تجهیز و نوسازی این کتاب‌خانه ها از اولویت‌های اداره کل کانون استان است.

وی در ادامه طی نشستی با  مهدی رحمتی مربی این کتاب‌خانه از تلاش‌های وی در خدمات رسانی به کودکان مستعد شهرستان قدردانی کرد و با بیان توصیه هایی گفت: در گذشته عالم کودکی مورد توجه قرار نمی گرفت و به بچه‌ها به چشم یک بزرگسال نارس نگاه می‌شد، اما اکنون چنین نیست و به کودکان بسیار ویژه‌تر توجه شده، آموزش‌ها و کتاب‌های تخصصی بسیار در اختیار خانواده  قرار گرفته است که بخشی از آن را در مراکز کانون شاهد هستیم.

حمیدی در بخش پایانی صحبت‌های خود ضمن تاکید بر اهمیت فعالیت قصه‌گویی در کتاب‌خانه های سیار گفت: اولین قدم برای یک قصه گویی خوب و موفق انتخاب قصه است.

وی از قصه گفتن و کتاب خواندن به عنوان دو روش موثر علاقه‌مند کردن کودکان به کتاب‌ خوانی یاد کرد و افزود: قصه باید با سطح درک و تحمل کودکان تناسب داشته باشد، زبان قصه گویی بدور از تکلف، حالتی گیرا و و در عین حال ساده و پر تحرک داشته باشد که برای تحقق این موضوعات نیازمند برنامه ریزی بیشتر هستیم.

در ادامه این بازدید که فریده سلامیان کارشناس فرهنگی مدیر کل کانون استان را همراهی می کرد،  مهدی رحمتی مربی این کتاب‌خانه نیز گزارشی از فعالیت‌های مجازی این کتاب‌خانه در مدارس تحت پوشش در بستر شبکه دانش آموزی شاد ارایه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =