نشست هم اندیشی فصلی مربیان ادبی استان یزد با حضور پیشکسوت آفرینش های ادبی

نشست فصلی مربیان ادبی استان یزد با حضور پیشکسوت آفرینش های ادبی ستاد و با موضوع فعالیت مجازی ادبی، چالش ها، فرصت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، در این نشست هم اندیشی فروغ السادات شایگان کارشناس مسوول آفرینش های ادبی کانون کشور در ابتدا به بررسی طرح های مربیان ادبی استان ارسالی به ستاد پرداخت و گفت بازی با کلمات خیلی خوبه ولی وقتی بسامد بازی با کلمات زیاد می شود توقع ما بیشتر می شود وقتی در بازی با کلمات بچه ها به دست آورد بزرگی یعنی مثلا مرکب از ۲۰ کلمه در دست دارند. می توانند با آن متن بنویسند.

شایگان به مربیان پیشنهاد می کند تا کتاب نوشتن خلاق اثر گابریله ال. ریکو رو مطالعه کنند تا به ایده های زیادی در مبحث کلمات برسند.

وی در ادامه افزود: در ابتدای راه باید کار نوشتن را ساده کنیم و بچه ها در موقعیتی قرار دهیم که در دسترس آن ها است. باید در ارائه طرح های ادبی در فضای مجازی به موقعیت ماندن بچه ها در خانه توجه بیشتری کنیم و در واقع از امکاناتی که فضای مجازی به ما می دهد بهره ببریم.

در بخشی از این نشست مجازی چالش عدم استقبال اعضا ازطرح های جذاب و مناسب در فضای مجازی مثل کلیپ اشاره شد که شایگان به بررسی راهکارهای مربوط به این چالش پرداخت و یاد آور شد: درست است ساخت کلیپ فعالیت ادبی را جذاب می کند اما به نظر من ارتباط لحظه ای عضو موثرتر است و همان طور که در کلاس ارتباط لحظه ای با عضو دارید، حس شما در این ارتباط از راه دور و مجازی هم به عضو می رسد. کارشناس مسوول آفرینش های ادبی ستاد تاکید کرد: مربیان با آزمون و خطا و استفاده از تجربه های دوستان دیگری که در جذب و پایداری عضو در فضای مجازی موفق هستند و جامعه شناسی مرکزی که در آن فعالیت می کنند می توانند به نتیجه مطلوب برسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =