کد خبر: 301869
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
عضو دیواندره ای برگزیده مسابقه " خانه ی مهر حسینی" شد

اثر عکاسی بابک رنجبری عضو نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دیواندره در مسابقه خانه ی مهر حسینی که از سوی بسیج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شده بود شایسته تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، هیئت داوران این رویداد هنری ۴۵ اثر را برای نمایش عمومی شایسته دانست و از آن میان ۱۲ اثر را به عنوان آثار شاخص انتخاب و از بین آن‌ها سه عکس را به عنوان آثار برگزیده در اولین مسابقه «خانه مهر حسینی» و سه اثر را شایسته تقدیر اعلام کرد.

بنا برن این گزارش، مسابقه عکاسی سراسری خانه‌ی مهر حسینی با توجه به اهمیت و نقش هنر در ترویج و تعمیق فرهنگ دینی و اشاعه نگاه معنوی در نسل نو هم‌زمان با دهه اول ماه محرم تا هجدهم ماه صفر برگزار و با استقبال خوب اعضا و مربیان کانون پرورش فکری مواجه شد.

اعضای داوری در ادامه بیانیه نوشته است: تصاویر، گویای محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در منازل، حسینیه‌ها، هیئت‌ها و جمع عزاداران است همچنین نشان از دلبستگی عمیق مردم ایران زمین به شهدای کربلا و به ویژه شخصیت بلندمرتبه‌ی امام حسین علیه‌السلام دارند. عکس‌ها، تابلویی بزرگ و اثرگذار از دریچه نگاه نسل نو به سوگواران حسینی و تکریم این نهضت بزرگ انسانی است و نشان می‌دهد که نسل نو به خوبی این آئین دینی را درک و با عکس‌برداری هدفمند در پی ثبت و انتقال این مفاهیم و پیام‌ها به دیگرانند.
هیئت داوران ضمن سپاس از تمامی هنرمندان شرکت کننده و قابل ستایش دانستن تمام آثار متقاضی شرکت در مسابقه با در نظر گرفتن ارزش‌های تکنیکی و برخورداری از قدرت بیان هنری در بیان مهر و شور حسینی در آثار از میان ۵۹۰ عکس مزین به نام امام حسین علیه‌السلام و نام و یاد شهدای نینوا که به ثبت دبیرخانه رسیده عکس‌ها را در چهار موضوع؛ «خانه و محیط پیرامونی»، «نقش‌آفرینی کودکان و نوجوانان « «عکس‌های آئینی (آداب و رسوم)»، «خانواده و هم‌سالان»، دسته‌بندی و داوری کردند. بیش‌ترین عکس‌ها به ترتیب در موضوع عکس‌های آئینی، نقش‌آفرینی کودکان و نوجوانان، خانه و محیط پیرامونی و سرانجام خانواده و هم‌سالان اختصاص داشت.
مسابقه «خانه مهر حسینی» با هدف شناسایی، معرفی، تقدیر و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان در محرم، از سوی بسیج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =