گردهمایی حضوری- مجازی فصلی همکاران کانون استان

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: کودکان و نوجوانان امروز، بیشتر از هر زمان دیگری، به حضور ما در کنار خود نیاز دارند و این می‌تواند فصل نوینی به کتاب پربار فعالیت‌های کانون بیفزاید و تحول بزرگی در خانواده‌ها ایجاد کند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، گردهمایب حضوری- مجازی همکاران سراسر استان برگزار شد.
مدیرکل کانون استان در ابتدای این جلسه، سخنان خود را با اشاره به اهمیت تحول‌گرایی در زندگی آغاز کرد و گفت: تحول‌گرایی مدلی از صداقت، درستی و انصاف است که می‌تواند مسیر پیش روی ما را برای تغییرات مثبت، روشن کند.
معصومه هادی سپس با بیان این نکته که انسان تحول‌گرا باید تحول را از خود آغاز کند، در مورد خصوصیت‌های افراد تحول‌گرا گفت: کسی که گرایش به تحول دارد توانایی‌های خود را می‌شناسد و به آن ایمان دارد؛ این گونه از انسان‌ها اهداف واضح و روشنی دارند و برای رسیدن به نقطه‌ی مورد نظر خود برنامه ریزی می‌کنند.
وی در ادامه خطاب به حاضران در این جلسه‌ی حضوری- مجازی عنوان کرد: شما سرمایه‌های ارزشمند کانون هستید و ضروری است با الگو برداری از مدل تحول‌گرایی، حس «خود اهمیتی» را در خویش تقویت کنید زیرا در حوزه‌ای فعالیت می‌کنید که علاوه بر خود شما، اعضا و جامعه از آثار آن بهره‎مند خواهند شد.
 هادی سپس در بخش دوم سخنان خود با تبریک فرارسیدن هفته پژوهش گفت: «پژوهش» اساس هر کاری قرار بگیرد نتیجه‌ی آن مبنای علمی و قابل اتکا خواهد بود که این امر مهم در دین مبین اسلام و تعالیم آن نیز بسیار مورد تاکید قرار گرفته آنجا که مسلمانان به بررسی، تحقیق، تلاش برای رسیدن به کُنه حقیقت و زود داوری نکردن توصیه شده‌اند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله‌ی بیماری کرونا و تاثیر آن بر زندگی انسان‌ها اشاره کرد و گفت: کرونا تحول بزرگی را در زندگی همه‌ی ما ایجاد کرد که یکی از نتایج آن، با توجه به همه‌ی نکات منفی و مثبتی که دارد، فراهم آوردن شرایطی برای پرداختن به «تفکر» است؛ اینکه بیندیشیم برای بهتر زندگی کردن چگونه در خود تغییر ایجاد کنیم و این می‌تواند دستاوردهای شگرف و شگفتی را برای ما به ارمغان بیاورد.
وی ادامه داد: روند عادی زندگی انسان‌ها دست‌خوش تغییراتی شده و البته آسیب‌های فراوانی در همه‌ی زمینه‌ها به مردم دنیا وارد شده که کانون هم از این آسیب برکنار نمانده است و ما، به عنوان عضوی از این مجموعه، وظیفه داریم برای کاهش این آسیب‌ها تلاش کنیم.
وی سپس با ذکر این نکته که کلاس‌های برخی کانون فرصت مناسبی است که کودکان و نوجوانان استعدادهای خود را بروز دهند، افزود: کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها امروز، بیشتر از هر زمان دیگری، به حضور ما در کنار خود نیاز دارند و این می‌تواند فصل نوینی به کتاب پربار فعالیت‌های کانون بیفزاید و تحول بزرگی در خانواده‌ها ایجاد کند.
«روز پرستار» و ضرورت تجلیل و تقدیر از این ایثارگران بخش دیگری از گفته‌های مدیرکل کانون بود که در این قسمت گفت: پرستاران به عنوان مدافعان سلامت، سلامت خود را به خطر انداخته‌اند تا غمی بر دل‌ها ننشیند و ما باید قدردان تلاش‌های این ایثارگران باشیم و با رعایت نکته‌های بهداشتی از سنگینی باری که بر دوش آنهاست کم کنیم.
هادی در این مورد از همکاران خواست با توجه به فرهنگ و شرایط منطقه‌ی خود برنامه ریزی کنند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حس قدرشناسی خود را به این عزیزان نشان دهند.
پس از سخنان مدیرکل، معاون فرهنگی کانون استان، محبوبه کلبعلی، یز با تشکر از از همکارانی که در این روزهای سخت مشغول انجام فعالیت هستند تا بتوانند خدمات کانون را به گروه بیشتری از علاقه‌مندان برسانند از نشستی در زمینه‌ی رسیدگی به مشکلات مراکز در هفته آینده خبر داد.
مهتاب سارونی، کارشناس- مسئول فرهنگی، هنری و ادبی استان هم نکاتی را در خصوص کارگاه‎های برخط و وضعیت برگزاری آنها و فعالیت‌های مجازی مراکز بیان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =