موفقیت همکاران کانون سیستان و بلوچستان در حوزه‌ی مقاله و پایان‌نامه

برگزیدگان دوازدهمین ویژه‌برنامه هفته‌ی پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پنج حوزه‌ی کتاب، رساله و پایان‌نامه، مقاله، اقدام پژوهی و پژوهش اعضا معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، همکاران کانون استان در دوازدهمین ویژه‌برنامه‌ی هفته پژوهش در حوزه‌های مقاله و پایان‌نامه افتخار آفرینی کردند.

بر اساس اعلام دبیرخانه‌ی این ویژه‌برنامه زهرا پردل، کارشناس آفرینشهای ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با مقاله‌ی «بررسی اثربخشی کارگاه‌های مجازی ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان در سه ماهه‌ی نخست سال ۱۳۹۹» و سمیه سرگزی با پایان‌نامه‌ی «اثربخشی بازی‌های بومی و محلی در بهبود انعطاف‌پذیری شناختی، هم‌جوشی شناختی و کاهش نشانه‌های اضطراب در نوجوانان» رتبه‌های سوم حوزه‌های مقاله و پایان‌نامه را به خود اختصاص دادند.

این ویژه‌برنامه با هدف توسعه‌ فرهنگ و تقویت روحیه‌ی پژوهش، ارج نهادن به تلاش پژوهش‌گران و نیز معرفی و تجلیل از مربیان، کارشناسان پژوهش‌گر و اقدام‌پژوهان برگزیده‌ی مراکز فرهنگی هنری کانون و دیگر محققانی که فعالیت‌های کانون را موضوع تحقیق و پژوهش خود قرار داده‌اند، برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش در دوازدهمین دوره ویژه‌برنامه‌های هفته پژوهش در کانون در مجموع ۳۰۰ اثر پژوهشی در حوزه‌های مختلف به دبیرخانه این رویداد رسید که پس از بررسی و داوری از سوی افراد صاحب‌نظر هر بخش برترین‌ها معرفی شدند.

قابل ذکر است هیات داوران این بخش در بیانیه خود «توجه به موضوع‌های کاربردی، خلاقانه و جدید با رویکرد پژوهشی»، «پیوند موضوع پژوهش با محورهای تعیین شده در فراخوان»، «پیوند موضوع پژوهش با فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان»، «رعایت اصول و ضوابط روش علمی»، «رعایت اخلاق پژوهشی در استفاده درست از منابع و ارجاعات» و «نگارش روش‌مند و منسجم در تبیین پیشینه‌های پژوهش» را به عنوان معیارهای انتخاب عنوان کرده‌اند.

هیات داوران بخش «رساله و پایان‌نامه‌ها» هم‌چنین به پژوهش‌گران پیشنهاد کردند در فعالیت‌های پژوهشی خود به نکاتی از قبیل «انتخاب موضوع‌های تازه، کاربردی و خلاقانه»، «رعایت اصول و ضوابط روش علمی، اخلاق پژوهشی و ارجاع‌دهی صحیح مطالب مورد استفاده»، «توجه به‌ پژوهش‌های کیفی»، «تبیین جامعه آماری مناسب» و «دقت در روش‌مندی تجزیه و تحلیل داده‌ها و بحث و نتیجه‌گیری» بیشتر توجه داشته باشند.

هیات داوران بخش مقاله‌ها نیز در بیانیه‌ی خود «تازگی موضوع و کاربرد آن در پیوند با فعالیت‌های فرهنگی وادبی کانون»، «درج دقیق مطالب مورد استناد و پرهیز از دخل و تصرف در اصل اثر»، «پیوند موضوع با اهداف سازمانی» و «توجه به تحقیقات میدانی در راستای برخورداری از نگاهی دقیق‌تر به ساز و کارهای موجود و راه‌های بهینه‌ساز» را از معیارهای مهم داوری این بخش اعلام کردند.

هم‌چنین این گروه به منظور ارتقا بخشیدن به فعالیت‌های پژوهشی و افزایش دانش سازمانی در مقاله پژوهشی، «انتخاب موضوعات تازه و روش‌های پژوهشی نوین»، «تحلیل دقیق‌تر یافته‌های پژوهش و نوآوری در بحث و نتیجه‌گیری» و «کاربرد دقیق‌تر رسم‌الخط رایج و نیز رعایت موازین نثر آکادمیک در پژوهش‌ها» را به پژوهش‌گران توصیه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =