برگزیدگان مسابقه عکاسی «خانه مهر حسینی» معرفی شدند

مسابقه‌ی عکاسی «خانه مهر حسینی» که ویژه مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین(ع) برگزار شده بود، برترین‌های خود را شناخت.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، هیئت داوران این رویداد هنری ۴۵ اثر را برای نمایش عمومی شایسته دانست و از آن میان ۱۲ اثر را به عنوان آثار شاخص انتخاب و از بین آن‌ها سه عکس را به عنوان آثار برگزیده در اولین مسابقه «خانه مهر حسینی» و سه اثر را شایسته تقدیر اعلام کرد.
برهمین اساس، «مبینا بشردوست» از اعضای انجمن عکاسی و عضو نوجوان مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان زیاز استان گیلان عنوان شایسته تقدیر این مسابقه هنری را به خود اختصاص‌داد.

گروه داوری  هم‌چنین، نقش و تلاش مربیان کانون پرورش فکری را در اجرای این مسابقه موثر دانست و از  «ابریشم فیروزوند» مربی مرکز فرهنگی هنری کانون تالش و «سمیرا اسکندرپور» از رستم‌آباد استان  گیلان در جمع  ۲۳ نفر از فعالان این اقدام فرهنگی اثربخش و  شایسته قدردانی کرد.
گروه داوری این مسابقه در بیانیه خود آورده است: مسابقه عکاسی سراسری خانه‌ی مهر حسینی با توجه به اهمیت و نقش هنر در ترویج و تعمیق فرهنگ دینی و اشاعه نگاه معنوی در نسل نو هم‌زمان با دهه اول ماه محرم تا هجدهم ماه صفر برگزار و با استقبال خوب اعضا و مربیان کانون پرورش فکری مواجه شد.

اعضای داوری در ادامه بیانیه نوشته است: تصاویر،گویای محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در منازل منازل، حسینیه‌ها، هیئت‌ها و جمع عزاداران است هم‌چنین نشان از دلبستگی عمیق مردم ایران زمین به شهدای کربلا و به ویژه شخصیت بلندمرتبه‌ی امام حسین علیه‌السلام دارند. عکس‌ها، تابلویی بزرگ و اثرگذار از دریچه نگاه نسل نو به سوگواران حسینی و تکریم این نهضت بزرگ انسانی است و نشان می‌دهد که نسل نو به خوبی این آئین دینی را درک و با عکس‌برداری هدف‌مند در پی ثبت و انتقال این مفاهیم و پیام‌هابه‌دیگرانند.
هیئت داوران ضمن سپاس از تمامی هنرمندان شرکت کننده و قابل ستایش دانستن تمام آثار متقاضی شرکت در مسابقه با در نظر گرفتن ارزش‌های تکنیکی و برخورداری از قدرت بیان هنری در بیان مهر و شور حسینی در آثار از میان ۵۹۰ عکس مزین به نام امام حسین علیه‌السلام و نام و یاد شهدای نینوا که به ثبت دبیرخانه رسیده عکس‌ها را در چهار موضوع؛ «خانه و محیط پیرامونی»، «نقش‌آفرینی کودکان و نوجوانان « «عکس‌های آئینی (آداب و رسوم)»، «خانواده و هم‌سالان»، دسته‌بندی و داوری کردند. بیش‌ترین عکس‌ها به ترتیب در موضوع عکس‌های آئینی، نقش‌آفرینی کودکان و نوجوانان، خانه و محیط پیرامونی و سرانجام خانواده و هم‌سالان اختصاص داشت.
مسابقه «خانه مهر حسینی» با هدف شناسایی، معرفی، تقدیر و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان در محرم، از سوی بسیج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =