گردآوری پژوهش‌های علمی در حوزه اسباب‌بازی

کمیسیون پژوهشِ دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی در فراخوانی از پژوهش‌گران دعوت کرده است تا ایده‌های پژوهشی خلاقانه و نوآورانه خود را در حوزه اسباب‌بازی برای این شورا ارسال کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پژوهش‌گران و سایر علاقه‌مندان با توجه به برنامه‌ها می‌توانند آثار علمی که دارای ویژگی‌هایی از قبیل نوآوری علمی، پاسخ‌گویی به پرسش‌های نظری، ارائه راه‌حل‌های عملی در مسائل علمی، نقادی و ایده‌پردازی و مدل‌سازی که دارای جنبه کاربردی بوده را در قالب آثار که شامل؛ طرح پژوهشی، پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری، ترجمه و تألیف کتاب، مقاله، پوستر و... است را به پست الکترونیک به نشانی shora@yahoo.com ارسال کنند.
«تلاش برای ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از آثار علمی و پژوهشی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، کمک به عقد تفاهم‌نامه موسسات و مراکز علمی و پژوهشی با تولید کنندگان، کمک به برگزاری نشست، سمینار، مسابقه و نمایشگاه‌های علمی و پژوهشی و انجام خدمات مشاوره‌ای علمی و فنی به تولیدکنندگان، صاحبان صنایع، سایر مراکز علمی و پژوهشی» را دبیرخانه شورای نظارت بر طراحی، ساخت و توزیع اسباب‌بازی به عنوان رئوس برنامه‌های هفته پژوهش این شورا اعلام کرده است.
بر همین اساس، این پژوهش‌ها باید با محورهای موضوعی «اسباب‌بازی و اقتصاد و فرهنگ، اسباب‌بازی و تعلیم و تربیت، اسباب‌بازی و صنایع فرهنگی، اسباب‌بازی و محیط زیست، اسباب‌بازی و سلامت، اسباب‌بازی و دولت و مصرف کننده، اسباب‌بازی و رسانه، اسباب‌بازی و کارآفرینی، اسباب‌بازی و حقوق و اسباب‌بازی و هنر» باشد.
کمیسیون پژوهش دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی به عنوان مرجع پژوهشی و تحقیقاتی دبیرخانه با هدف نزدیک کردن عرصه نظر و عمل و شناسایی اندیشه‌ها و تجارب مکتوب ارزشمند به ویژه ایده‌های خلاقانه و نوآورانه در گستره ملی در صدد آن است تا زمینه‌های مناسب برای اشاعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی را برای متخصصان، ذی‌نفعان و مصرف کنندگان فراهم آورد.
دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت در عرصه اسباب‌بازی کشور  با تأکید بر تأثیر مثبت بازی در کودکی و اهمیت بینش و نگرش علمی بر فرایند طراحی، تولید، صدور مجوز اسباب‌بازی برای کودکان بر خود لازم می‌داند تا در پیشبرد سلامت و رشد صنعت اسباب‌بازی با رویکرد علمی و پژوهشی در مراحل طراحی، ساخت، عرضه و فروش این کالای فرهنگی تلاش و بسترهای لازم را فراهم آورد.
علاقه‌مندان می‌توانند در صورت داشتن هر گونه سوال با شماره ۰۲۱۸۸۰۸۵۸۳۴ تماس بگیرند.
یادآوری می‌شود دبیرخانه این شورا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دارد و هدف آن ساماندهی صنعت اسباب‌بازی از طریق حمایت، هدایت و نظارت بر طراحی، ساخت، واردات و توزیع اسباب‌بازی کودکان تعیین شده است.

بیانیه پژوهشی دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =