پانزدهمین نشست مجازی انجمن ادبی آفرینش کانون استان اردبیل برگزار شد

پانزدهمین نشست مجازی انجمن ادبی آفرینش(شعر) کانون پرورش فکری استان اردبیل روز چهارشنبه ۱۹ آذرماه برگزار شد و شرکت‌کنندگان با موضوع «ترکیب‌های نو در شعر» بحث و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، پانزدهمین نشست مجازی انجمن‌های ادبی و هشتمین جلسه شعر کانون استان اردبیل، با حضور نسرین قربانی کارشناس مکاتبه‌ای کانون استان سمنان برگزار شد.

قربانی ضمن نقد و بررسی آثار اعضا و ارائه راهکارهای کاربردی در خصوص ترکیبات نو در شعر، گفت: زبان شعر در هر عصری متفاوت است و انتظار می‌رود که شاعر با توجه به زمان خود، زبان شعری‌اش را انتخاب کند.

وی در ادامه مباحث خود خوانش آثار احمد شاملو را برای آشنایی با ترکیب‌های نو در شعر پیشنهاد کرده و افزود: هر چه ذوق شاعر بیشتر و البته به دنبال کشف‌های شاعرانه باشد، ترکیب‌های زیباتر و به‌روزتری  را می‌توانیم از او شاهد باشیم.

کارشناس مکاتبه‌ای کانون استان سمنان به برخی از شاعران موفق در ترکیب‌سازی شعر اشاره و خاطرنشان کرد: در اشعار کلاسیک می‌توان حسین منزوی، در شعر پست‌مدرن سعید میرزایی و در شعر سپید هم احمد شاملو را نام برد.

او در پایان تصریح کرد: شاعران و اغلب کسانی که صاحب‌ذوق هستند، بهترین لغت‌سازان زبان به شمار می‌روند و اندیشه بکر، معانی، صور خیال نو و زبان ادبی را ترکیب‌ها به دنبال خود می‌آورند و به این شکل فصل جدیدی در ادبیات ملت‌ها گشوده می‌شود.

 بر اساس این گزارش، آثار فاطمه یقینی، نرگس دانش، زهرا ناصری و نگین پناهی در این نشست مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =