کد خبر: 302013
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کارگردانی یعنی مدیریت درست تئاتر 

مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کارگردانی یعنی مدیریت کامل ودرست تئاتر و در یک تئاتر خوب همه عوامل اجرایی با تعامل و همدلی، اثر نمایشی خلق می‌کنند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری یازدهمین نشست تخصصی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری با حضور امیر مشهدی‌عباس به صورت مجازی برگزار شد که در این نشست اعضا و مربیان علاقمند به هنر نمایشی با مبانی هنر کارگردانی و مراحل تولید یک اثر نمایشی آشنا شدند.  

 مشهدی‌عباس، علاوه برمبانی، کارگردانی درست در تئاتر کودک و نوجوان را مرتبط با دانش و توانمندی و همچنین نگاه ویژه کارگردان عنوان و اظهار داشت: از دیدگاه من کارگردانی یعنی مدیریت کامل تئاتر و یک تئاتر خوب تئاتری است که همه‌ی عوامل از بازیگر تا کارگردان، عروسک‌ساز و دیگر عوامل اجرایی با تعامل در کنار همدیگر حضور داشته و به خلق یک اثر هنری بپردازند.

وی در ادامه  به چگونگی تبدیل شدن یک داستان به  طرح نمایشی و سپس ضرورت پروپوزال‌نویسی جهت تولید یک اثر نمایشی پرداخت و خاطرنشان کرد: پس از این مرحله نحوه پردازش و ایده‌پردازی در تئاتر از دیگر ارکان تولید یک نمایش خوب است.

مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تاکید بر کار گروهی بیان داشت: تعامل و پخته‌شدن اثر در یک فضای همدلانه‌ی گروهی از عوامل مهم در نمایش است که در اثر تجربه و کسب علم به دست می‌آید.

لازم به ذکر است؛ پرسش و ارائه‌ی نظرات شرکت‌کنندگان همچنین پاسخ به پرسش‌ها و نقطه‌نظرات شرکت‌کنندگان توسط آقای مشهدی‌عباس از بخش‌های مهم این نشست بود.

این نشست با حضور مربیان و اعضای کانون استان در تاریخ ۲۷ آذر ۱۳۹۹ در فضای مجازی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =