برگزاری ششمین نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی کانون کهگیلویه و بویراحمد

ششمین نشست مجازی هنرهای نمایشی نوجوان( ایده ) کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد با موضوع " خلاقیت در ساخت عروسک های نمایشی " برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد ، این نشست با مشارکت اعضای انجمن و مربیان علاقمند و رابطین انجمن در مراکز استان  روز چهارشنبه ۲۶ آذر مبا حضور ساغر لطفی نژاد نویسنده ، کارگردان ، عروسک ساز وکارشناس هنرهای نمایشی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری  کودکان و نوجوانان  برگزار شد.

در این نشست  ساغر لطفی نژاد با طرح کلید واژه‌ی مهم  بحث را آغاز و خلاقیت و تخیل را به عنوان اولین کلید واژه معرفی و به توضیح و اهمیت آن در طراحی و شخصیت پردازی عروسک های نمایشی پرداخت.

 ایشان با مشارکت اعضا به تعریف واحدی از تخیل رسید و اهمیت تخیل را در نشان دادن ایده‌های تازه و اهمیت و تاثر آن را زمانی مهم  دانست که فرد می خواهد ایده و فکر تازه‌ای بروز دهد در چنین زمانی خلاقیت و تخیل نمود پیدا می‌کند .

لطفی نژاد در ادامه به انواع عروسک‌ها اشاره کرد و به اهمیت و تاثیر گذاری هر کدام جدا گانه پرداخت .عروسک‌های نمایشی بحث جذابی بود که با دسته بندی عروسک‌ها و انواع عروسک‌ها توضیح داده شد.

مدرس انجمن  همچنین به استفاده از مواد مختلف در ساخت عروسک‌های نمایشی اشاره و با توضیح اینکه برای داشتن یک عروسک خلاق حتما نباید الگوی خاص مورد استفاده قرار گیرد و خلاقیت در ایده ،استفاده درست و مناسب از الگو در ساخت عروسک‌ها را عنوان کرد.

لطفی نژاد برای تفهیم بیشتر مطالب با ارائه عکس‌ و ویدئو از عروسک‌های خلاق و توضیحات لازم درباره نحوه ساخت آنها و حتی استفاده از دور ریختنی‌ها به اهمیت خلاقیت و نگاه نو تا کید داشتند.

 ایشان در پایان تاکید داشت که تفاوت ایده‌ها و طرح باعث می شود دنیا متفاوت تر، زیباتر و جذابت‌تر گردد.

گفتنی است: در این نشست به پرسش اعضا و مربیان علاقمند در خصوص مباحث مطرح شده پاسخ داده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =