کد خبر: 302031
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
بازدید 300
شوچله در کانون بوشهر چگونه گذشت؟

برنامه شوچله، ویژه برنامه شب یلدا در تاریخ شنبه ۲۹ آذر ماه ساعت ۱۸ برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، برنامه شوچله، ویژه برنامه شب یلدا در تاریخ ۲۹ آذر ماه برگزار گردید؛ این برنامه در ساعت ۱۸ روز شنبه، با حضور مدیر کل کانون پرورش فکری استان بوشهر، کلیه کارشناسان ستادی استان، مسئولان مراکز استان و از طریق فضای مجازی با سایر مربیان و اعضای استان برگزار شد.

 این ویژه برنامه با اجراهای متنوع برنامه های مختلف فرهنگی هنری و ادبی توسط اعضا و مربیان همراه بود . در این برنامه که به منظور پاسداشت آداب و سنت ایرانی و برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر یلدا به عنوان یک آیین نیکوی کهن برگزار گردید به جهت حفظ فاصله گذاری ها و رعایت پروتکل ها ی بهداشتی و پرهیز از دورهمی شب یلدا با هدف قطع زنجیره شیوع کرونا بصورت مجازی و در فضای kpf برگزار شد . شایان ذکر است محمد مظفری مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری بوشهر نیز مهمان ویژه این برنامه بود .

 این برنامه پس از تلاوت قرآن توسط آرمان محمدی عضو مرکز جم با اجرای قصه محلی زهرا میرزائی خواه مربی مسئول مرکز اهرم آغاز شد.نقالی محیا میرشکاری عضو مرکز شماره دو بوشهر و حافظ خوانی ساینا عزیززاده از مرکز جم و مریم دهقانی از مرکز وحدتیه در ادامه برنامه اتفاق افتاد.

اجرای هنرمندانه گروه سرود پسران مرکز دالکی بخش دیگری از برنامه بود. فاطمه غلامی از مرکز خورموج و ساجده جعفری از مرکز نخل تقی برای بازدیدکنندگان برنامه از شب یلدا و پیشینه آن نزد ایرانیان و خوراکی های این شب و دلیل انتخاب آنها گفتند و بر اطلاعات انها افزودند.

عیسی غلامی عضو نابینای فراگیر نیز در قسمتی از این برنامه برای بازدیدکنندگان موسیقی نواخت و خانم فاطمه ارشادی مسئول مرکز گناوه به همراه عضو مرکز سنا شریفی نیز برای حاضرین در برنامه فال گرفتند.

و آتنا اسلام پور عضو مرکز برازجان قصه گویی کرد. آخرین برنامه شوچله توسط مهرسا خاکی عضو مرکز بندردیر  اجرا شد که دعای سپاسگزاری از نعمت های خداوند و دعا ب ای رفع بیماری کرونا از سر جهان و بچه های ایران بود.

گفتنی ست این برنامه با اجرای قمر غلامیان و سوسن حیاتی مسئول و مربی فرهنگی مرکز دیلم با پوشش و گویش محلی و نمایش همراه بود. این برنامه پس از دو ساعت و سی دقیقه اجرای برنامه‌های مختلف به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =