گام به گام با یک پروژه‌ عکاسی در انجمن عکاسان نوجوان سیستان و بلوچستان

دوازدهمین نشست انجمن عکاسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با موضوع گام به گام با یک پروژه‌ی عکاسی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، دوازدهمین نشست انجمن عکاسان نوجوان کانون استان برگزار شد.

مدرس این کارگاه در ابتدای سخنان خود با بیان این نکته که نوع نگاه به سوژه می‌تواند تفاوت یک هنرمند را با دیگران رقم بزند، گفت: در یک نظر ما می‌توانیم از محلی عبور کنیم؛ عکس بگیریم و به مسیرمان ادامه دهیم یا اینکه به پشت سر نگاه کنیم؛ نگاه دقیق‌تری به سوژه داشته باشیم؛ آن را مورد مطالعه قرار دهیم و در مورد آن بیندیشیم.

سهراب خواجه‌نژاد در ادامه افزود: ضروری است از خود بپرسیم که دقیقا از چه چیزی می‌خواهیم عکس بگیریم؛ چرا می‌خواهیم عکس بگیریم و آیا این عکس می‌تواند پاسخگوی مخاطب ما و احساسات او باشد.

وی ادامه داد: باید بیندیشیم که چگونه می‌توانیم از یک سوژه‌ی مشترک عکس متفاوتی بگیریم و برای این کار، پرسش‌های متعدد عکاس از خود و یافتن پاسخ صحیح برای آنها می‌تواند تکلیف او را با سوژه مشخص کند.

کارشناس- مسئول آفرینشهای هنری کانون خراسان رضوی، که سخنان خود را با ارسال عکس‌های گوناگون به گروه برای مخاطبان بیان می‌کرد، به آنان یادآور شد مراقب باشند در تله‌ی، به گفته‌ی او، عکس‌های «زیبای بی‌اثر» گرفتار نشوند و برای رهایی از این مرحله پیشنهاد داد به «عکس» به عنوان یک پروژه نگاه کنند؛ برای آن برنامه داشته باشند؛ صبور باشند و به سوژه فرصت بدهند.

این هنرمند توصیه‌هایی نیز به اعضای انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و همکاران علاقه‌مند داشت که از آن جمله می‌توان به: توجه به فضاهای داخل عکس و پیرامون سوژه، تسلیم نشدن، خسته نشدن، مطالعه، تمرین و تلاش بیشتر اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =