با هم قصه بگوییم با هم قصه بشنویم

به مناسبت آیین شب اول زمستان انجمن قصه گویی کانون استان اصفهان، ویژه برنامه شب چله را به صورت مجازی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون ‌پرورش فکری کودکان استان اصفهان همزمان با آخرین روز آذر ماه ۱۳۹۹ انجمن قصه گویی کانون ویژه برنامه شب چله را با حضور مدیر کل کانون استان، مربیان، اعضای مراکز و علاقمندان قصه و قصه گویی به صورت مجازی برگزار کرد.

در این ویژه برنامه سید محمد قلمکاریان مدیر کانون ضمن تبریک روز پرستار و شب یلدا گفت: دورهمی های شب یلدای امسال با طولانی شدن عمر کرونا گره خورده و علاوه بر اینکه کادر فداکار درمان را خسته تر می کند ممکن است غم همیشگی نیز بر دل ما بگذارد اما می توانیم این مراسم کهن ایرانی را به شکل متفاوتی برگزار کنیم.


وی گفت: یلدا، شب قصه‌هاست؛ کرونا نمی‌تواند بین قصه‌ها فاصله بیندازد. فضای مجازی این امکان را فراهم کرده که از راه دور بتوانیم میهمان دورهمی خانواده ها در شب یلدا باشیم. 

وی در ادامه با رونمایی از کتابهای یلدا شناسی با بیش از ٨٠٠٠ داستان گفت: قصه گویی مهمترین میراث شب یلداست. حفظ این میراث نیازمند توجه خاص خانواده ها به قصه و قصه گویی است. 

گفتنی است قصه گویی داستان زندگی علی قلی آقا و ملک التجار از سوی قصه گویان برتر کشوری، حافظ خوانی، اجرای قصه گویی چله زری عضو کانون خوانسار ، قدردانی از پرستاران در قالب ویدیوی تولیدی اعضای مرکز از دیگر برنامه های ویژه برنامه شب چله بود.


گفتنی است طرح پویش من یک قصه گو هستم از شب یلدای ۹۹ کلید خورد تا مربیان و نوجوانان به این اهم بپردازند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =